kerstvakantie - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu kerstvakantie - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

kerstvakantie

Door: ad en brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

19 December 2017 | Indonesië, Amlapura

ha die lezers,
Dit verslag schrijf ik vanuit Nederland. We vieren altijd de feestdagen in Nederland alleen nu konden we vanwege vulkanische as niet op de geplande datum van Bali vertrekken maar werd het 5 dagen later. De Gunung Agung is nog steeds actief en de hoogste dreigingstatus (4) is nog steeds van kracht.
Desondanks gaat het leven op Bali zoveel mogelijk gewoon door. Niet voor de ongeveer 70.000 vluchtelingen die al sinds eind september in vluchtelingenkampen verblijven. Een straal van 8 tot 10 km rond de berg is ontruimd en deze mensen zijn nu al maanden van huis en verkeren in grote onzekerheid omtrend hun verdere bestaan. Wat treffen ze aan wanneer de Vulkaan uiteindelijk weer gaat slapen en ze weer nar huis kunnen? Een proces dat zomaar een jaar zou kunnen duren.
Bina Prwaka draait gewoon door. De kinderen komen naar school en vermaken zich daar uitstekend.Ook daar lijkt het alsof er niets aan de hand is maar haast iedereen kent wel mensen of heeft familie in het gebied dat ontruimd is. Inmiddels is het "kerst" vakantie en de kinderen hebben hun rapoorten uitgereikt gekregen. De juffen hebben daarvoor een mooie plek uiygezocht namelijk Bukit Asah. Bukit Asah is een heuvel met een uitloper in zee met kliffen waarop ook een soort van campingterrein is aangelegd en de uitzichten daar zijn fantastisch. Ze hebben er dus een schoolreisje van gemaakt. Op dit moment geniet iedereen van een welverdiende vakantie. Laten we hopen dat het nieuwe jaar ons goed nieuws over de vulkaan gaat brengen zodat Bali en de Balinezen hun leven weer op kunnen pakken.
Rest ons niets meer dan jullie allen te danken voor weer een jaar ondersteuning van Bina Purwaka (zonder die steun kunnen wij niets) en jullie allen hele goede kerstdagen en het allerbeste voor 2018 toe te wensen of zoals ze dat in het Indonesisch doen, Selamat hari natal dan selamat tahun baru!!!
Salam hangat,
Ad en Brenda

• 19 December 2017 - 12:15

Nico:

Laten we op een barmhartig nieuw jaar hopen voor alle mensen op Bali. Mensen met weinig tot geen bezit meer zo lang van huis, in ons rijke deel van de wereld is daar geen voorstelling van te maken.
    Mijn gedachten zijn zeker bij al die mensen.

• 19 December 2017 - 12:46

Els:

Wij wensen de getroffen Balinezen veel sterkte toe en vooral een mooi en veilig 2018
    Dank aan Binapurwaka voor het mooie werk. Ga zo door.

• 11 Februari 2018 - 06:59

Ineke Vink:

Ad en Brenda, willen jullie eens contact met mij opnemen, als je dat leuk vind?

• 12 Februari 2018 - 13:38

Ad En Brenda:

Hoi Ineke, vinden we zeker leuk maar zou je dan contactgegevens kunnen doorgeven of een mailtje sturen naar het bovenstaande email adres? groetjes Ad en Brenda.