weer een nieuw schooljaar - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu weer een nieuw schooljaar - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

weer een nieuw schooljaar

Door: ad en brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

17 Juli 2017 | Indonesië, Amlapura

Jasri 17 juli 2017
Ha die lezers,
Het nieuwe schooljaar is begonnen. Vorige week stond in het teken van inschrijven en er hebben zich ruim 60 leerlingen ingeschreven voor het nieuwe schooljaar. Meer dan de helft daarvan heeft een beroep gedaan op ons ter ondersteuning. Om die steun te verkrijgen moeten ze een bewijs van onvermogen van de plaatselijke overheid overleggen en we gaan samen met het hoofd van de school en 1 juf alle adressen af om te kijken hoe de mensen er thuis bij zitten en of het aannemelijk is dat ze de kosten voor de school niet zelf kunnen betalen. Het is wel duidelijk dat we niet alles voor iedereen kunnen betalen dus we gaan kijken of er volgens ons aanvragers bij zitten die het best zelf kunnen opbrengen en wanneer dat in alle gevallen niet zo blijkt te zijn gaan we voor iedereen een gedeelte van de kosten voor onze rekening nemen. Die kosten zijn schoolgeld, boekengeld, uniformen, schoenen, sokken en een schooltas. Volgende week gaan we de huisbezoeken afleggen dus ik houd jullie op daarover op de hoogte.
Vanwege de bouw van de overkapping van het schoolplein en onze bijdrage daaraan moeten we dit schooljaar extra opletten op onze uitgaven ook al omdat er donateurs zijn uitgevallen. Dus mochten jullie nog kennisen, vrienden of familie hebben waarvan je denkt dat dit project hun aan zal spreken...graag!
De overkapping is overigens zeer mooi geworden (zie de fotoos) en ik ben nu een stuk geruster wanneer de kinderen buiten spelen.
Goed dat was het voor nu. Na de huisbezoeken en de beslissingen die we hebben genomen zal ik jullie weer op de hoogte houden van de stand van zaken.
Salam hangat,
Ad Landheer

• 17 Juli 2017 - 11:18

Marcel:

Hai Ad, Brenda,
    Dat is een mooie grote overkapping, zeg.
    Jullie zijn weer lekker aan het werk, lees ik. Zal wel weer een lastig afwegingsproces worden, maar dat is jullie wel toevertrouwd. Heel veel succes daarbij.
    grtz Marcel

• 17 Juli 2017 - 13:03

Brenda Reimers:

Hoi Ad,
    Zeker een mooie overkapping. Jullie hebben weer goed werk geleverd.
    Veel groeten,
    Brenda

• 18 Juli 2017 - 06:24

Nathalie:

Veel succes en wijsheid de komende weken. GBU!
    liefs Nathalie