En dan is het alweer april! - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu En dan is het alweer april! - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

En dan is het alweer april!

Door: ad

Blijf op de hoogte en volg ad

04 April 2023 | Indonesië, Amlapura

Ha die lezers!

Eindelijk weer berichtje van ons. Op het moment zijn we op Bali en dat is erg fijn ook omdat we dan weer bij de school langs kunnen gaan, de juffen kunnen spreken en de leerlingen een beetje leren kennen. Het schooljaar duurt nog 2 en een halve maand dus tot half juni en dan ais het voor de meeste leerlingen de bedoeling dat ze doorstromen naar de lagere school. Er zijn per schooljaar altijd maar een paar leerlingen die een 2e jaar naar de kleuterschool gaan de meesten gaan maar 1 jaar.

Zoals gezegd is het fijn dat we wat vaker op school zijn geweest waardoor je de kinderen gaat herkennen maar nog belangrijker dat zij jij ons ook niet meer als wel heel vreemd ervaren en er dus wat meer contact is. Afgelopen vrijdag met vrienden naar de school geweest om de maandelijkse afrekening te voldoen en die hebben ook genoten van al die heerlijke koppies die duidelijk erg genieten van hun schooltijd met zoveel vriendjes om hen heen. Natuurlijk willen we volgend jaar weer doorgaan met het betalen van het schoolgeld en de uniformen, schooltassen en schoenen voor die kinderen wiens ouders het niet kunnen betalen want ook al is het maar 1 kleuterschooljaar, het is wel een belangrijk jaar omdat de kinderen op de kleuterschool Indonesisch spreken terwijl ze thuis vaak alleen maar Balinees spreken (een volledig andere taal) en er op de lagere school wordt verwacht dat je Indonesisch spreekt. Dat kleuterschooljaar is naast een heleboel andere dingen ook op dat onderdeel echt belangrijk. We hopen dat we het volgend schooljaar weer op jullie financiële steun mogen rekenen want zonder die trouwe steun waren we nooit in staat geweest om onze plaatselijke kleuterschool al langer dan 12 jaar te ondersteunen. Voor alle hulp tot nu toe in ieder geval al ontzettend bedankt want daardoor hebben we inmiddels toch al honderden kinderen naar de kleuterschool kunnen laten gaan.

Salam hangat,

Ad en Brenda

• 04 April 2023 - 15:35

Nico:

Ik reageer maar weer is een keer. Ruim 12 jaar ondersteuning dat is toch best wat. Het blijft grote klasse zo als jullie dit doen. Langdurig ondersteunen en eigenlijk een onderdeel worden van. Trots op jullie!

• 04 April 2023 - 19:21

Niels Inge :

Geweldig dat je weer in Jasri zit. Natuurlyk gaan we allemaal door jullie mooie werk te ondersteunen in woord en daad.

Lieve groeten en beste wensen uit Vancouver Canada

Niels en Inge

• 05 April 2023 - 14:54

Nathalie Hoyer:

Wat mogen jullie toch een mooi werk doen. En alweer 12 jaar, fantastisch gewoon.

Ook ik doe graag weer mee in woord en daad!

Liefs voor Bina Purwaka en uiteraard voor jullie.

Warme groet,

Nathalie

• 05 April 2023 - 19:19

Brenda Reimers:

Zo leuk Ad dat we mee mochten naar de kleuterschool. De kinderen zijn geweldig, zo enthousiast en vrolijk. Uiteraard dragen wij graag ons steentje bij aan jullie mooie werk.

Liefs, Mathieu en Brenda