sjjjjjjjjjjjrrrrrrrrrrrruuuuummmmmmmmmmmm - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu sjjjjjjjjjjjrrrrrrrrrrrruuuuummmmmmmmmmmm - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

sjjjjjjjjjjjrrrrrrrrrrrruuuuummmmmmmmmmmm

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

11 Februari 2010 | Indonesië, Batavia

Ja lieve lezers,
Een beetje een gekke titel maar dat is zo ongeveer het geluid dat je hoort wanneer ze van de verse glijbaan afglijden. Bijgaand een paar fotootjes van glijdende jongetjes en dan moeten jullie dat geluid er maar bij denken. Vorige week hebben we voor ruim 900.000 rupiah de voorraad van verf en kwasten voor de kinderen weer goed op peil gebracht. Door jullie bijdragen zitten de kinderen wat dat betreft iets ruimer in hun spullen waardoor er effectiever met de schooltijd kan worden omgegaan. Afgelopen week zijn er vrienden gearriveerd die bij hun ouders hier op Bali verblijven. Zij hadden potloden bij zich die onze lieve vriendin Huibertien voor de TK had meegegeven. Die zijn natuurlijk in dank aanvaard en Huibertien je hoeft je geen zorgen te maken, ze hebben puntenslijpers! Vanmorgen dus weer even langs geweest op de school voor o.a. de foto's maar ook om het te hebben over de aan te schaffen computer. Waarschijnlijk gaan we volgende week naar Denpasar (de hoofdstad van Bali) om daar samen met de leraressen een computer te kopen en wellicht een klein printertje.
Denpasar is maar 60km verderop mar het is een wereld van verschil met hier (er wonen zeker meer dan een miljoen mensen) en het is zeker 1,5 uur rijden. Je schakelt hier in je auto bij 60km al in zijn 5 en als je 80 rijdt geeft de auto tekenen dat hij dat niet gewend is. De wegen en het verkeer laten harder rijden ook niet echt toe.
In 1 van de vorige verslagen had ik jullie verteld dat een tijdelijke buurvrouw van Lonneke een kindje heeft geponsord voor 1,5 jaar schooltijd. Van dat meisje heb ik ook een foto gemaakt en nu in haar nieuwe uniform!
Op de foto kun je wel zien dat zij me nog een beetje eng vind. De andere kinderen beginnen nu toch wel een beetje aan me te wennen. De kleurwedstrijd voor de 14e wordt georganiseerd door het warenhuis Hardys. Ik heb aangegeven dat wij het inschrijfgeld wel willen betalen en ik ga horen of dat nog doorgaat. Zelf zitten we dit weekend in Ubud met de overgekomen vrienden dus we zullen er niet bij zijn maar ik laat jullie weten hoe het afgelopen is.
Lonneke is van de week op Lombok geweest dus wanneer je wilt weten hoe zij het heeft gehad kun je haar site checken.
Goed dat was tie weer. Tot een volgend verslag.
Salam Hangat,
Ad en Brenda

• 11 Februari 2010 - 07:49

Saskia:

Hey Ad & Bren!

Leuke verhaaltjes weer :D Leuk om te zien wat jullie allemaal doen voor het schooltje! Hier ligt t al een paar weken iedere x vol met sneeuw en ist lekker koud. Ik vind t best leuk hoor :D Bij jullie ist zeker lekker warm? Ik zie boven t verhaaltje staan dat t nu 30 graden is bij jullie, maar wel een regen wolkje. Dus bij jullie ist ook niet altijd even lekker weer?

xxx Sas

• 11 Februari 2010 - 13:56

Nathalie:

Zo lekker van de glijbaan, bijna onbezorgd, wat verlangen wij wolwassenen daar soms naar....nu ja, wellicht spreek ik voor mijzelf. Afijn het is in NL idd lekker koud maar ik klaag niet, we zijn winters als deze gewoon niet meer gewend, maar volgens mij is dit heel gewoon. Veel plezier met de overgekomen vrienden en dikke zoenen voor jullie. Gisteravond naar Ronny Jordan geweest in de Boer, even de muziek op de voorgrond.....heel fijn. Liefs Net

• 12 Februari 2010 - 13:23

Nico:

Ja ik weet het niet of zo nou kijkt op een manier dat ze je eng vind. Misschien denkt ze wel tering wat een rare man is dat.
    Jammer dat jullie in Ubud zijn, hoewel ze jullie daar graag zien komen, prima geslapen daar. Doet me denken aan de twee gitaristen die we daar zagen, waarvan wij zonder het van elkaar te zien het zelfde nummer wilden horen. Maar jammer dus want nu kunnen jullie zelf niet mee doen aan de kleurwedstrijd. Ik weet niet hoe het met brenda is maar jij kon vroeger leuk kleuren.
    Nou ja volgende keer dan maar want er staan nog wat kleurwedstrijden op de planning. Veel plezier met jullie vrienden rij voorzichtig, ha ha, entot de volgende mail.

Nico

• 12 Februari 2010 - 15:50

Donald & Linda:

Hoi Ad.

Mooi geworden die glijbaan! Ziet er strak uit. Succes met de aanschaf van de PC. Gaan ze ook op internet of blijven ze stand alone werken?

• 16 Februari 2010 - 07:31

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Je kan alleen maar blij worden van al die vrolijke kinderen!!
    En wat dat wennen betreft, dat komt vanzelf, ons is het ook gelukt.

Rita en Fred
    Xje