Schoolreisje!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu Schoolreisje!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

Schoolreisje!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

28 April 2011 | Indonesië, Batavia

Ha die lezers,
Hier weer een verslag van ons nog net vanaf Bali want overmorgen vertrekken we voor 6 weken naar Holland dus wie weet komen we elkaar wel tegen de aankomende periode.

Vlak voor vertrek hebben we toch nog iets heel leuks kunnen doen. We zijn namelijk op schoolreisje geweest. Op zich kennen ze dat begrip hier wel maar het is voor een school als de onze feitelijk onbetaalbaar. Zoals gezegd hebben ze geen budget dus dan zou dat door de ouders betaald moeten worden en als er nou al ouders zijn die het schoolgeld niet kunnen betalen, dan is er voor zoiets natuurlijk helemaal geen ruimte.
Maar….dankzij jullie kon het nu dus wel.
Wij hebben de reis en de entree en lunch voor de kinderen en voor de begeleidende juffen betaald. Er zijn ook extra ouders en kinderen meegegaan maar die hebben (net als Brenda en ik natuurlijk) de kosten zelf betaald.
Op 27 april zijn we met zijn allen naar het Taman Safari geweest. Dat is een betrekkelijk nieuw Safaripark op Bali op ongeveer een uur rijden vanaf de kleuterschool.
Op www.balisafarimarinepark.com kun je meer informatie over het park vinden.
We zijn ’s-Ochtends tegen 8 uur vertrokken en waren dus rond 9 uur bij het park. Daar hebben we eerst met een safaribusje een rit gemaakt door een gedeelte Indonesië met tijgers, orang hutans, krokodillen e.d.
Feitelijk is het een dierentuin maar dan met heel grote verblijven waar je door heen rijdt. Na Indonesië reden we door India en daarna door Afrika met o.a. nijlpaarden en leeuwen. De kinderen vonden het prachtig.
Na de safaririt werden we door onze persoonlijke begeleidster lopend langs een aantal dierenverblijven geloodst waarna de kinderen een kakaktua (of kakatu in het Nederlands kakak tua betekent eigenlijk oudere broer of zus) van dichtbij mochten bekijken en wie durfde mocht hem op de arm hebben.
Daarna was er een hele leuke dierenshow waarbij van ratten tot een arend en van slangen tot oranghutan aan bod kwam. De kinderen keken hun ogen uit. Na langs onder andere een hok met witte tijgers (achter glazen wanden dus die waren echt heel dichtbij) en komodovaranen geweest te zijn werd er daarna een olifantenshow opgevoerd waarin de problemen tussen olifanten en mensen (namelijk het delen van het zelfde leefgebied) werd nagespeeld. Het was een spectaculaire show met een sterk educatief karakter en met de olifanten in de hoofdrol.
Daarna was het tijd voor de lunch waarbij de kinderen rijst met een groot stuk kip kregen. Een van de juffen zei ons dat sommige kinderen zo’n stuk kip normaal wel met het hele gezin zouden moeten delen. Er waren weinig leftovers.
De kinderen hadden in het begin ook allemaal een tasje met o.a. een pen en een petje met een soort tijgergezicht gekregen. Op de foto’s zie je dat die petjes het goed deden. Na de lunch zeiden de juffen dat het beter was om weer naar huis te gaan omdat de kids behoorlijk moe waren, en op de terugweg lagen er inderdaad een hoop te pitten in de bus. Rond half 3 waren we weer terug bij de kleuterschool en we hadden alleen maar tevreden gezichten om ons heen.
Morgen ga ik nog naar de school om zaken te regelen voor de salarissen voor de tijd dat wij er niet zijn. Het zwemmen voor de maand mei is al betaald en ook het gezamenlijke eten loopt gewoon door.
Half juni zijn we dan weer op Bali en dan loopt het schooljaar tegen zijn einde. Hopelijk lukt het nu beter om in de vakantieperiode het nodige onderhoud te laten uitvoeren maar daar ga ik wel mijn best voor doen.
Goed mensen wellicht tot in Nederland!
Salam hangat,
Ad en Brenda

• 28 April 2011 - 10:18

Nico:

Kijk nou zijn we weer goed bezig..... een verslagje ha ha.
    Mooi dat ze op stap zijn geweest, moest maar een jaarlijks uitje worden lijkt mij zo.
    Alle kinderen met een roze stikker met Brenda mee kinderen met een blauwe stikker met Ad, tenminste dat had je vroeger, zo'n kleine ... slik.... 50 jaar geleden ha ha.
    Nu op reis naar Nederland, goede trip en we zien elkaar snel.

Nico

• 28 April 2011 - 10:26

Brigitte:

Leuk weer wat te horen. Jullie zijn goed bezig. Tot gauw!

• 28 April 2011 - 12:00

Nathalie:

Krijg gewoon zin om naar Bali te komen:-)
    xxNetje

• 28 April 2011 - 13:59

Lydia:

Wat leuk voor die kids zeg; een schoolreisje.... die tijgerpetjes:-)))

Goede reis naar NL, tot snel!!!

• 09 Mei 2011 - 11:12

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Ja stiekum een berichtje plaatsen als wij van het geweldige weer in Neder-land aan het genieten zijn tijdens onze vakantie. Van dat geweldige weer hebben julie inmiddels ook een staartje meegekregen.
    We vragen ons wel af hoe je zonder gangpad in de bus je plaats op de bank bereikt.

Rita en Fred
    xje