nieuwe tempel - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu nieuwe tempel - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

nieuwe tempel

Door: ad en brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

06 April 2016 | Indonesië, Amlapura

Jasri 6 april 2016
Ha die lezers,
Het was al weer even geleden dat we een verslag geplaatst hebben en daarvoor zijn 3 redenen. De 1e is dat alles eigenlijk heel soepel en geruisloos verloopt waardoor er niet veel nieuws te melden was. De 2e (en die had ik al gemeld in het vorige verslag) is dat Brenda bij een tuinongeluk haar pols heeft gebroken in januari en dat heeft ook de nodige aandacht nodig gehad en de 3e is dat we in februari/maart een schitterende vakantie in Nieuw Zeeland hebben gehad.
De reden van dit verslag is niet dat alles niet meer soepel loopt (gelukkig gaat het allemaal prima) maar er is weer echt iets te melden.In de afgelopen periode is de huistempel van de school gerenoveerd en vandaag was daarvoor de melaspas ceremonie. Een inwijdingsceremonie waarna de tempel echt gebruikt kan worden. Binnen het hindu geloof zijn dergelijke tempels zeer belangrijk en we zijn blij dat we dankzij onze sponsoren een belangrijk aandeel hebben kunnen leveren aan de renovatie. Alle kinderen en de juffen waren in de traditionele kleding present en ook ik heb mijn sarong, saput en udeng uit het rek gehaald om gepast gekleed aanwezig te zijn. Het is mooi om te zien hoe de kinderen van dikke lol opeens over kunnen gaan in stille devotie (wat natuurlijk weer niet te lang moet duren want het blijven gelukkig gewone kinderen).
Aanstaande zaterdag gaan de kinderen helpen bij het schoonmaken van het strand. Het is mooi dat daarvoor op Bali steeds meer aandacht begint te ontstaan. Later deze maand zijn er weer opnamen van BaliTV hier in ons district en ook kinderen van onze kleuterschool zullen een dans laten zien.
Over die zaken zullen we jullie later rapporteren voor nu bedankt voor jullie aandacht en erg bedankt voor alle trouwe donaties die het ons mogelijk hebben gemaakt dat we een bijdrage aan de tempelrenovatie hebben kunnen leveren.
Salam hangat,
Ad en Brenda.

• 19 April 2016 - 12:19

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Wat mooi al die tradities en saamhorigheid.
    Daat kunnen we nog een hoop van leren!

Xje