Bruiloft!! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van ad landheer - WaarBenJij.nu Bruiloft!! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van ad landheer - WaarBenJij.nu

Bruiloft!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

18 Januari 2012 | Nederland, Zoetermeer

Ha die lezers,
sinds afgelopen vrijdag ben ik weer op het eiland van de goden. Helaas nog even zonder vrouw maar die komt over 2 weken ook weer aan op Bali.
Dit verslag gaat feitelijk over een soort van buitenschoolse activiteit aangezien de jongste lerares Ni Putu vandaag getrouwd is.
Ik ben daar vanmorgen samen met de andere leraressen heen geweest.
Putu zag er prachtig uit en haar man ook. Ze zijn dan de koning en koningin van de dag en dus ook als zodanig gekleed kijk maar naar de foto.
Aangekomen kregen we koffie met kookjes en onderwijl waren een aantal mensen religieuze liederen aan het zingen en ook een beetje aan het oefenen samen met het vroegere dorpshoofd (kepala desa adat) die daar zeer bedreven in was. Na een half uurtje werden de dames en ik uitgenodigd om naar een ander huis te gaan om daar eten. Eten doe je dan gezamenlijk uit 1 schaal en je eet met de hand. Het was erg lekker. nadien was het wat mij betreft afgelopen, ik had me nog wel bij een aantal heren aan kunnen sluiten om palmwijn (tuak) te drinken maar ik vind dat niet echt lekker en wordt er zelfs een beetje misselijk van (hoewel ik normaal niet echt in en van alcoholische drank spuug).
Al met al ws het leuk om mee te maken al was het maar vanwege al de prachtig geklede mensen en de lachende gezichten om me heen.
De volgende keer gaat het weer echt over de school maar dit had er -vond ik- toch ook echt mee te maken. Ik wens Putu en Komang een lang en gelukkig huwelijk toe.
Salam hangat,
Ad

  • 18 Januari 2012 - 08:40

    Brigitte Berghahn:

    Hoi Ad,

    Leuk dat je dat je dit allemaal mag meemaken en met ons wilt delen.

    Groetjes,
    Brigitte

  • 18 Januari 2012 - 10:30

    Nico:

    He broertje,

    Die lachende gezichten gaat zeker niet over het bruidspaar zo op de foto te zien of keken ze alleen zo toen ze jou binnen zagen komen ha ha.

    Grt
    Nico

  • 18 Januari 2012 - 10:44

    Rita En Fred:

    Hoi Ad( en Brenda in aantocht),

    Leuk begin zo'n bruiloft kort na aankomst op Bali.
    Was je niet wat "underdresst" als we zo naar het bruidspaar kijken. Waarom geen jasje, dasje en gepoetste schoenen?
    Enne vergeet je je helm in het vervolg niet?!

    Rita en Fred,
    xje

  • 02 April 2012 - 20:02

    Ed Crawfurd:

    Ik ben op dit spoor gebracht door Hans Heekelaar een kennis die jullie ook kennen. Tijdens een gesprek kwam de naam van fam Pieplenbosch ter spraake. Daar ik deze fam uit mijn jeugd in Palembang ken en ik met Brenda samen op de lagere school heb gezeten, was geintresseerd wat ze nu doet en waar zij woond.
    Wat ik tot nu toe gelezen waar jullie mee bezig zijn heb ik hier grote waardering voor. Ik heb 1 keer ook geld mogen inzamelen voor de Kinderen van Palembang. Tot mijn grote verbazing heb ik in zeer korte tijd 1500 euro ingezameld en dat mogen overhandigen aan pastoor Nico .......... Hij heeft een project om kinderen de mogelijkheid te geven om na de lagere school door te studeren.Wij mijn vrouw Patty en ik zijn vrijwilligers van de stichting Anak Asuh dat z'n werk terrein op Batam heeft, waar we 2 kinderen finacieel hebben geadopteerd. Hoop nog van jullie te horen. Mijn mailadres heb ik ingevuld in het blok Blijf op de hoogte.
    Vriendelijke groeten,
    Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 176185

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: