een mooie datum - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu een mooie datum - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

een mooie datum

Door: ad landheer

Blijf op de hoogte en volg ad

22 Juli 2013 | Indonesië, Amlapura

Jasri 22 juli 2013,
22 juli is voor mij een bijzondere datum omdat het de verjaardag is van mijn zus Martha. Martha leeft al meer dan 17 jaar niet meer maar is een blijvende inspiratiebron voor mij. Zij is zelf jarenlang kleuterleidster en later hoofd van de kleuteschool geweest in mainz in Duitsland. Daarna heeft ze zich in haar werk ook altijd met het welzijn van kinderen beziggehouden. Het is denk ik ook niet toevallig dat Brenda en ik toen we iets wilden gaan doen voor ons dorp al heel snel in contact werden gebracht met onze plaatselijke kleuterschool.
het voelde meteen goed dat we iets voor een kleuterschool konden betekenen en Martha is daar zeker mee verbonden.

Vandaag voor het eerst weer op dekleuterschool geweest. Vorige week zijn ze weer begonnen maar toen heb ik ze nog maar even met rust gelaten. We hebben 58 leerlingen dit jaar dus dat is prachtig en we hebben voor 22 van die 58 kinderen een aanvraag gekregen of wij het schoolgeld willen betalen. Betekent dus dat we binnenkort weer een rondje langs al die ouders gaan doen om te bekijken hoe de thuissituatie is en of we dus alle aanvragen gaan goedkeuren.
Verder is er tijdens de vakantie al een behoorlijk begin gemaakt aan de bestrating van het schoolplein. Ik vind dat het er al mooi uitziet en het weer echt een verbetering is maar bekijk de foto's en oordeel zelf!

Zonder jullie steun zou het nooit mogelijk zijn geweest dat we onze plaatselijke kleuterschool hulp kunnen bieden op de manier zoals we dat nu doen. We zijn een vaste factor geworden voor de school en ze weten dat ze op onze dus jullie hulp kunnen rekenen. In oktober 2009 zijn we daar op een soort van adhoc basis mee begonnen en dankzij jullie sponsoring gedurende deze jaren kunnen wenu continuiteit in hulp aanbieden. Dat is erg fijn en we willen jullie daarvoor mede namens de juffen en de kinderen van TK Bina Purwaka heel hartelijk voor bedanken.

Dankzij jullie kunnen we iets doen waarvan ik weet dat mijn zus het helemaal geweldig zou vinden.

Salam hangat,
Ad en Brenda

• 22 Juli 2013 - 09:21

Brigitte:

Hoi Ad en Brenda,

Mooi om te lezen waarom jullie dit doen. Het schoolpleintje ziet er goed uit. Ga zo door.

Liefs,
    Brigitte en Reggie

• 22 Juli 2013 - 09:44

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Het eerste gedeelte van de bestrating ziet er al geweldig uit!

Sterkte met de oudergesprekken de aankomende weken en veel geluk met jullie goede werk voor het nieuwe schooljaar.

Rita en Fred,
    xje

• 22 Juli 2013 - 10:05

Marga:

Martha is zeker trots op jullie, met wat jullie daar allemaal doen. Wij in ieder geval.
    Xxx
    Marga

• 22 Juli 2013 - 12:03

Nico:

Mooi verslag en ach het is hoe je kijkt, door jullie actie hebben wij de kans om bij te dragen. Zo kan je het ook zien.
    Veel plezier de komende dagen met m'n zoon.

Groetjes,

Herman.

• 28 Juli 2013 - 10:48

Marcel:

Hoi Ad, Brenda,
    Strak vloertje, zeg! Ziet er mooi uit.
    Lijkt me nog best lastig om de thuissituatie te beoordelen. Maar alle vertrouwen dat jullie dat goed kunnen. Succes ermee.
    Grtz Marcel