weer terug in Zoetermeer - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van ad landheer - WaarBenJij.nu weer terug in Zoetermeer - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van ad landheer - WaarBenJij.nu

weer terug in Zoetermeer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

03 Mei 2012 | Nederland, Zoetermeer

Ha die lezers,
Sinds eergisteren zijn we weer terug in Nederland. Vlak voor de landing werden we welkom geheten middels een blikseminslag in het vliegtuig (klinkt spectaculairder dan het was)en ook vanwege het onweer mochten we het vliegtuig niet meteen verlaten na aankomst.
Na het laatste verslag van 31 maart is er een hele tijd niets gebeurt rond Bina Purwaka. De lessen en zwemlessen en het eten gingen natuurlijk wel gewoon door maar voor wat betreft de muur/schutting en de ehbo-kamer was het stil.
Vlak voor ons vertrek naar nederland heb ik een offerte gekregen voor zowel de muur als de ehbo-kamer. Van de schutting/muur heb ik gezegd dat die gebouwd kon worden. Ik heb 1 miljoen rupiah aanbetaald en de rest betaal ik als we in juli weer op Bali zijn. De kosten van de muur bedragen 6 miljoen rupiah. Er zijn goedkopere prefab schuttingen/muren te krijgen maar de leraressen vertelden dat daar ook berichten over waren dat die ingestort waren. Nu laten we dus gewoon een stevige muur/schutting plaatsen van zo'n 1,5 meter hoog die gemaakt wordt van batako (een soort bakstenen gemaakt van een cementsoort), die daarna wordt afgepleisterd. Voor wat betreft de ehbo-kamer wil ik wachten met beslissen tot dat ik weer ter plekke ben.
Op de dag van ons vertrek heb ik dat tijdens mijn laatste bezoekje aan de kleuterschool verteld en een lid van het schoolbestuur heeft de miljoen aanbetaling voor de muur in ontvangst genomen en daar een kwitantie voor uitgeschreven. Op die maandag heb ik ook de salarisen voor de maanden april, mei en juni betaald, het schoolgeld over die maanden voor de 16 kinderen die wij met elkaar sponsoren, betaald en verder het geld voorgeschoten voor de zwemlessen en het eten in de maanden mei en juni.
Het schooljaar loopt tot half juni en het nieuwe schooljaar begint weer half juli. Ik zal ondertussen wel sms-contact hebben met de leraressen maar ik verwacht niet dat ik in die periode voldoende te melden heb voor een verslag.
2 van de leraressen (Putu en Kadek) zijn overigens zwanger en Putu verwacht haar baby in juni. Wanneer ik daar meer over hoor laat ik dat natuurlijk ook aan jullie weten.
Ik ben blij dat ik het schooljaar financieel gezien mooi heb kunnen afronden en dat er in de schoolvakantie eeen aanvang gemaakt kan worden met de bouw van de nieuwe schutting/muur. Dat zal de veiligheid van de school alleen maar ten goede komen.
Het hoofd van de school was erg blij met het feit dat de muur gebouwd kan gaan worden en zij sprak haar dankbaarheid uit die ik hierbij meteen doorkoppel naar jullie want zonder jullie als donateuren was er helemaal niets mogelijk.
Tot het volgende verslag.
salam hangat,
Ad en Brenda

  • 04 Mei 2012 - 08:26

    Nico:

    Ja ja facebook neemt het reageren over denk ik. Maakt niet uit zolang de zaak maar loopt. Nu aan de slag met een muurtje straks de EHBO op orde.
    Bina power denk ik. Dat moet klanten trekken ha ha. Goed bezig luitjes maar dat wisten jullie al.
    Tot snel.

    nico

  • 04 Mei 2012 - 12:35

    Leo Van Der Wilk:

    Hoi gasten,

    Binnenkort kan je dus ook bij de school op Bali e.e.a. over de muur heengooien..

    Goed om de zaken draaiende te houden op Bali voordat je vertrekt richting NL.

    Nu als vakantiegangers in NL ipv werkende ouderen.

    Veel plezier
    Leo

  • 07 Mei 2012 - 09:13

    Rita En Fred:

    Hoi Brenda en Ad,

    Volgens ons kun jullie de zaken op Bali even met een gerust hart achterlaten. Wel een beetje jammer, dat jullie het regenseizoen van Bali mee naar hier hebben genomen.
    We zien elkaar gauw.

    Rita en Fred,
    xje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 176198

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: