Leo van der Wilk - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu Leo van der Wilk - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

Leo van der Wilk

Door: ad en brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

09 Mei 2018 | Indonesië, Amlapura

Jasri 9 mei 2018,
Beste lezers,
Vanmorgen werd ik wakker met het verdrietige bericht dat onze vroegere collega Leo van de Wilk te midden van zijn gezin is overleden.
Toen ik zo'n 8,5 jaar geleden afscheid nam van mijn werk heb ik geld gevraagd voor nieuwe meubels voor de kleuterschool in Jasri in plaats van een kado. Het bedrag voor de meubels werd ruimschoots gehaald en er was veel enthousiasme onder de oud collega's bij Cfi (nu DUO) om de kleuterschool op een meer structurele manier te ondersteunen. Leo heeft dat innitiatief samen met Margareth in mooie banen geleidt en al die jaren krijg ik maandelijks een bijdrage van een groep oud collega's voor de kleuterschool. Dat is 1 van de redenen dat we al een aantal jaren het schoolgeld en uniformen en schoenen voor meer dan 20 leerlingen kunnen betalen en ook de juffen wat extra's kunnen geven.
Ik heb Leo leren kennen als een goede collega, hij was een aparte man met een eigen gevoel voor humor en een eigen manier van bewegen en lachen. Hij was sociaal betrokken en een zeer enthousiast en positief mens. Gelukkig kon hij ook eigenwijs zijn maar ik weet niet of dat nou persee een slechte eigenschap is. Tijdens zijn ziek zijn heb ik een aantal keren via de mail contact gehad met Leo en ook daarin was hij zo positief dat ik eigenlijk niet de indruk had dat het zo slecht zou aflopen. Leo zal gemist worden en laat een nadrukkelijke leegte achter.
Wij wensen zijn vrouw en kinderen, verdere familie en vrienden veel sterkte toe.
Selamat jalan Leo.

Ad en Brenda

  • 09 Mei 2018 - 04:23

    Nathalie:

    Gecondoleerd met het overlijden van Leo, sterkte voor de familie en allen die hem liefhebben!! Ik bid voor een mooie plek in de hemel. Liefs Net

  • 09 Mei 2018 - 06:48

    Els:

    Gecondoleerd met het overlijden van jullie oud-collega.
    Hij laat een leegte achter bij zijn geliefden, maar ook een mooi project in Bali.
    Groet, Els

  • 09 Mei 2018 - 08:54

    Marcel Van Der Velden:

    Hallo Ad, jullie ook gecondoleerd. De typering die jij van Leo geeft, sluit volledig aan bij hoe ik Leo heb leren kennen. Een man met een gouden hart, grappig, positief, een beetje verstrooid zo leek het soms en hij had altijd tijd voor een praatje. Enkele maanden terug was hij weer bij DUO aan de slag gegaan. Hij was positief en nog vol werklust op het terrein van de OR. Daarna is hij weer in het ziekenhuis beland, maar ik had niet het idee dat het echt slecht ging. Ik ben nu op vakantie, dus kreeg het trieste bericht via jou. Ik ga hem missen en wens zijn familie en vrienden heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
    Mvrgr Marcel

  • 09 Mei 2018 - 09:48

    Arie Bos:

    Het is inderdaad een hard gelach. Ik kende Leo sinds ongeveer 1979, hij is een tijdje mijn baas geweest en ik heb jaren met hem in de Ondernemingsraad Cfi/DUO gezeten. Een man met het hart op de juiste plaats, enorme dossierkennis en bepaald niet vies van een lolletje. Twee weken geleden belde hij mij hier in Frankrijk op en toen hebben we nog uitvoerig gebabbeld. Zoals iemand ooit over hem zei 'een Groot Man'. Ik ga hem missen.

  • 09 Mei 2018 - 10:54

    Patty:

    Gecondoleerd jullie en dikke cium en knuffel van hier!

  • 17 Mei 2018 - 12:02

    Annet Van Bochove:

    Hallo Ad en Brenda,
    ik zie nu pas dat je dit verslag aan mijn man Leo hebt gewijd. Dank daarvoor.
    Het is snel gegaan de laatste maanden, terwijl het er vorig jaar een tijd goed heeft uitgezien.
    Er bleken uitzaaiingen en genezing was niet meer mogelijk. Maar we hadden nog zicht op een
    aantal waardevolle maanden en Leo bleef optimistisch. Helaas is Leo niet meer uit de narcose gekomen van een niet al te ingrijpende operatie. Dinsdag was de begrafenis, met gelukkig ook veel collega's en ex-collega's. Het leuke is, dat ik Leo in 1982 bij een groepsreis door Indonesië heb leren kennen. We hebben toen uiteraard ook Bali. bezocht. We hebben het er wel eens over gehad om jullie daar te bezoeken, maar dat is er nooit van gekomen. Ik neem aan dat de financiële steun voor jullie school gewoon doorgaat. Groet, Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1378
Totaal aantal bezoekers 176108

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: