en dan is het alweer 2021 - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu en dan is het alweer 2021 - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

en dan is het alweer 2021

Door: Ad en Brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

13 Februari 2021 | Indonesië, Amlapura

Den Haag 13 februari 2021,
Ha die lezers,
Dan zijn we alweer aangeland in 2021. Onze kleuterschool is al zowat een jaar gesloten. De leerlingen krijgen nog steeds via Whats App allerlei opdrachten en kunnen soms in kleine groepjes naar school komen maar het is nog steeds niet wat we gewend waren. Voor die WhatsApp lessen worden er door de overheid wel gratis of goedkope mb-pakketten verstrekt zodat het voor meerderen betaalbaar is. Ik zit in de WhatsApp-groepen per klas en word dagelijk overstroomd met foto's van leerlingen die trots hun werkresultaten laten zien. Daarnaast zit ik in een WhatsApp-groep met de juffen. Op die manier heb ik nog steeds contact met de school en weet ik redelijk wat er speelt. Omdat er nog steeds geen toeristen binnen mogen komen op Bali, is de economie er daar ook zeer slecht aan toe. De mensen missen directe of indirecte inkomsten vanuit het toerisme. Er wordt veel gedaan aan kleinschalig groeten en fruit verbouwen en online handeltjes maar er zijn duidelijk tekorten. Daarom heb ik de afgelopen maand ook weer voedselpakketten laten maken voor de 21 leerlingen die wij bekostigen. Daar zitten zaken als rijst, mie suiker en olie in waar de mensen weer even geholpen zijn. Zoals ook hier niet aan te geven is wanneer we terug kunnen naar een vorm van normaler leven, geldt dat ook voor Bali. Vooralsnog blijft het dus betrokken zijn maar helaas op afstand. Laten we hopen voor ons allemaal maar zeker voor de mensen daar dat het Corona-virus onder controle komt zodat de economie zich kan herstellen en de kinderen weer naar school kunnen.
salam hangat,
Ad en Brenda

• 18 Februari 2021 - 15:38

Nathalie:

Dank je wel voor het verslag, fijn om te horen dat een aantal gezinnen met een gebaar als een voedselpakket weer even vooruit kunnen.
    Het komt vast wel goed maar we mogen vooral de moed en hoop niet opgeven. Ook voor onze medemens op Bali wordt gebeden en gezorgd, dat zie je maar weer.
    Ik draag ook graag bij wanneer er weer voedselpakketten worden samengesteld....

Groeten en liefs Nathalie