weer een kwartaal verder - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu weer een kwartaal verder - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

weer een kwartaal verder

Door: ad en brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

18 Maart 2018 | Indonesië, Amlapura

Ha die lezers,
Inmiddels zijn we weer een kleine 3 maanden verder. De waarschuwingsstatus van de vulkaan de Gunung Agung is begin februari teruggezet van 4 naar 3 en de onveilige zone is teruggebracht naar 4 km vanaf de krater. Dat betekent dat het aantal vluchtelingen terug is gebracht naar ruim 1100. Toch is de vulkaan nog niet rustig. Er zijn haast iedere dag wel stoomwolken boven de vulkaan en af en toe zijn er ook nog rookuitbarstingen. Alleen deze doen zich op een minder sterke schaal voor en men heeft de hoop dat de vulkaan op deze manier door middel van kleinere erupties zijn kracht verliest en uiteindelijk helemaal gaat slapen. Wij hopen dat natuurlijk van harte mee.
Op Bina Purwaka gaat alles goed. Helaas is het warenhuis waarbij het zwembad hoorde waar we zwemlessen hadden failliet gegaan dus van zwemlessen is geen sprake meer maar desondanks vermaken de kinderen zich prima op school en leren ze ook het nodige. De sfeer op school is gewoon goed en het team is nu al een aantal jaren onveranderd en behoorlijk goed op elkaar in gespeeld. De dames rooien het samen wel. Betekent ook dat ik niet echt veel te melden heb maar geen nieuws is goed nieuws moeten jullie maar denken.
Ik heb hierbij een paar fotoos geplaatst van o.a. balinese danslessen en ook van een aantal kinderen in traditionele kleding vanwege de feestdag die te maken heeft met de godin Saraswati van wetenschap en cultuur.
Goed, rest mij verder niets meer dan jullie allen het beste te wensen en tot een volgend verslag.
Salam hangat,
Ad en Brenda.

• 25 Maart 2018 - 16:51

Nathalie:

Altijd leuk leuk om een verslagje te lezen! Fijn te horen dat het lekker verloopt bij BinaPurwaka ondanks dat er geen zwemles meer is.
    Liefs Nathalie