Het eerste gesprek - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu Het eerste gesprek - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

Het eerste gesprek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

26 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo lezers,
Vanmorgen hebben we hier op de veranda gesproken met het hoofd van de school en de lerares die het beste engels spreekt op de school (zij is volgens mij de enige die een beetje engels spreekt).Zie de nieuwe foto. We hebben hen verteld hoe we geld verzameld hebben en nogmaals naar de prioriteiten gevraagd. De eerste prioriteit is het vervangen van de slechte tafeltjes en stoeltjes en het meubilair van de leerkrachten. Hoewel we budgetair al meer kunnen doen gaan we eerst daarmee aan de gang om te kijken hoe dat verloopt. Onze naamgever/regelaar I Nengah (staat ook op de foto) helpt de school ook mee met het organiseren en bestellen van spullen.Hij heeft aangegeven geen financiele bijdrage te kunnen leveren maar op deze manier een bijdrage te doen. Het is beter wanneer hij bestellingen plaatst bij locale ondernemers want wanneer ik er met mijn westerse hoofd binnenloop, stijgt de prijs meteen. We hebben besloten om voor een betere kwaliteit meubeltjes te gaan zodat ze langer mee kunnen. Naast deze aktie hebben we gevraagd naar de activiteiten kalender van dit jaar. Dan kunnen wij op deze site angegeven wat voor activiteiten er zijn en dan kunnen jullie wanneer jullie dat leuk vinden zo'n activiteit (bijvoorbeeld een danswedstrijd) persoonlijk sponsoren. Ook gaan we bekijken op welke manier we een structuele bijdrage kunnen regelen voor het verhogen van het salaris van de leerkrachten want nu is het echt een erebaantje waarmee je de kans op pensioen opbouwt maar sommigen ontvangen nu 11 euro per maand als salaris. Later horen jullie hier wel meer over. Tot slot hebben we nog gesproken over de dochter van een collega van de partner van Wynand van Waarden. Zijn heeft de PA afgemaakt en wil wel 3 maanden gratis en voor niets komen werken bij de school. Ik heb de schoolleiding nu gevraagd wat ze daar van vinden en vandaag of morgen gaan we het van ze horen maar volgens mij vonden ze het wel een spannend idee vooral toen ik vertelde dat ze wat indonesisiche woordjes probeert te leren voor ze hier komt. De bestelling voor het maken van de meubeltjes wordt vandaag geplaatst en zodra er meer nieuws is over bijvoorbeeld het activiteitenplan dan horen jullie dat. Goed dat was het eerste echte rapport over het besteden van julie giften.

Voor de rest is het hier weer prima toeven. Gisteren kwamen vrienden uit Capelle (Nico en Petra) die in nederland een zaak met indonesische meubels en dergelijke hebben (raffles furniture kan je googelen)langs. Zij zijn hier op zakenreis, hebben 10 dagen door Java gesjeest om daar van alles te bestellen en waren nu op Bali voor meer accesoires en zo. Was wel erg leuk om hen hier te treffen. Hij belde Ferry nog even want Nico, Ferry en ik hebben samen bij FC Maluku gevoetbald. Heb Fer ook nog even aan de lijn gehad. Leuk hoor.
Goed lui, dat was het.
Salam hangat (warme groeten)vanuit Jasri,
Ad en Brenda

• 26 Oktober 2009 - 06:42

Lonneke:

wat een leuk verslag zeg!! :D
    ik ga je meteen even mailen met een waslijst aan vragen, hahaha.

groetjes! lonneke

• 26 Oktober 2009 - 14:12

Betty:

Toppie goed nieuws leuke foto ook trouwens.

Ik blij jullie volgen

Dikke kus
    betty

• 26 Oktober 2009 - 17:12

Net:

Gisteravond naar Steve Gad in de Boer geweest (zelf betaald btw hahaha)
    Groetjes van Nick en Jor, Kan je volgende keer een foto van het huis bijsluiten is de vraag.
    Liefs Netje

• 28 Oktober 2009 - 13:03

Nico:

Hoi broer en schoonzus,

Goed verhaal, leuk om allemaal te lezen. Er is duidelijk nog genoeg te doen daar zodat jullie geen last van verveling hoeven te krijgen.
    Zal wel omschakelen zijn van beleidsmatig bezich zijn met onderwijs tot project management schoolrenovaties afdeling Bali ha ha.
    Veel succes er mee, we spreken elkaar snel
    en ehhhhh..

Salam Hangat in je hangmat

Nico

• 29 Oktober 2009 - 12:51

Saskia:

Hey lieve oom & tante!

Wat leuk dat we jullie vanaf hier toch nog een beetje in de gaten kunnen houden ;) Hoorde dat je fiets in ieder geval al in elkaar zit haha! Ennuhh zou toch wel graag een foto zien van Daisy want ik geloof er niks van! Heel veel succes met jullie plannen voor de school! Zo te zien hebben jullie t nog aardig druk, en dat als je met pensioen ben ;) Ben benieuwd naar t volgende verhaal.

Dikke zoen, Sas

• 03 November 2009 - 22:20

Jan Gr:

Prachtig verhaal en initiatieven, hoop dat het lukt met de inventaris (wel goed laten keuren door directie Bouwzaken en Johan Jansen) en met de salarisverhoging (melden bij DIAB). Het activiteitenplan kun je laten reviewen door PEC?KIA.

Zo heb ik ook mijn steentje weer bijgedragen. He lui geniet en ga voor die kindertjes.

groet Jan

• 05 November 2009 - 07:10

Fred:

Hoi Ad en Brenda,

Als onbezoldigd bezorgd BC-lid en kritisch lid van de kascommissie:
    Wat voor stuk heb jullie het hoofd van de school laten tekenen (ze kijkt er wel blij).
    Denken jullie bij de salarisbesprekingen wel aan de Balkenende norm?!

Ach laat ook maar, dat zijn zaken waar je je in ons regenachtig kikkerland zorgen over maakt.
    Veel succes met jullie project en ga vooral genieten!

Fred
    Xje

• 11 November 2009 - 12:54

Lodewijk:

Dacht ik toch even dat er stond: "salam hangmat", dat klinkt mij namelijk beter in de oren!!!!:-)

• 11 November 2009 - 17:03

Hermanvan Den Hatert:

Hallo Brenda en Ad, Leuk dat het goed met jullie gaat en dat jullie ook via het internet te bereiken zijn.
    het gaat jullie goed.
    Groetjes,
    Herman.

• 12 November 2009 - 10:36

Peter Beeuwkes:

dag Ad en Brenda, Ik kwam het afscheidsartikel van Ad tegen in het CFI-blad. ben wel nieuwsgierig hoe jullie het daar maken. Als "witte indo" (hoorde ik Wieteke van Dort op de radio zeggen) ben ik natuurlijk ook geïnteresseerd in de plek waar jullie zitten. Mijn grootvader is in de twintiger jaren van de vorige eeuw daar nog resident geweest. Bali was toen een belangrijke pleisterplaats voor de jetset in die tijd, niet in de laatste plaats vanwege de vrije sexuele moraal. Mijn vader zat ook bij het binnenlands bestuur tot aan december 1949. (Indië verloren rampspoed geboren) Je ziet dus dat ik stam van een oude koloniale familie familie. Ik heb ook nog steeds historische belangstelling voor het land.
    Wil ook wat bijdragen aan jullie schooltje.

Met hartelijke groet,

Peter Beeuwkes (je weet wel die briljante jurist van de bezwaarschriftencommissie)

• 15 November 2009 - 10:17

Donald & Linda:

Hallo Lui.
    Ben benieuwd hoe het met de meubeltjes gaat. Worden de huidige meubels gekopieerd of is er een standaard waar de gemiddelde maker zich aan houdt? Openbare aanbesteding, Ad?

Is Selaamet hangat of hangmat?

Groeten vanuit een zeer nat Berkel.

• 24 November 2009 - 13:48

Peter Pieplenbosch:

Hoi Bren & Ad,
    leuk jullie verhalen te lezen en de foto's te zien van de school etc. Ook leuk is I Nengah terug te zien op jullie veranda ! Doe hem van mij de groeten.
    Ook zou ik een geldelijke bijdrage voor het schooltje willen geven .
    Vertel mij maar hoe ik dat het beste kan doen ? Hoor van jullie.
    Leuk dat jullie dat voor de Balinese schooljeugd doe.
    GBU, grt.Peter & jacqueline