een paar maanden verder in dit Corona schooljaar - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu een paar maanden verder in dit Corona schooljaar - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

een paar maanden verder in dit Corona schooljaar

Door: Ad en Brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

01 Oktober 2020 | Indonesië, Amlapura

Beste lezers,
Het is inmiddels oktober en op Bali zijn de scholen nog steeds niet open. De kinderen van Bina Purwaka zijn verdeeld over 2 whatsapp-groepen en ze krijgen via die groepen de nodige opdrachten voor thuis en laten ook de resultaten zien via foto's in die groepen (zie de bijgaande verzamelfoto). Af en toe komen ze ook in groepen naar school om de tijdschriften op te halen en resultaten te laten zien. Allemaal verre van ideaal maar helaas is er niets aan te doen. De overheid heeft tot nog toe de scholen niet opengesteld. De aantallen Corona zieken en overledenen liggen op Bali (ook verhoudingsgewijs) beduidend lager dan hier in Nederland maar ook het aantal testen ligt veel lager. Al met al is het dus zeer lastig om de situatie goed in te schatten. De hoop is dat de scholen per 1 januari weer open gaan.
Het aantal leerlingen dat wij dit jaar steunen is verhoogd met 1 zodat we dit schooljaar dus voor 21 kinderen het schoolgeld e.d. vergoeden.
Ik heb regelmatig contact met de juffen en zit ook in beide WhatsApp groepen dus zie veel foto's voorbijkomen. Het overmaken van het geld naar Bali verloopt via TransferWise en een zeer betrouwbaar contact van ons op Bali. De juffen zijn erg blij met de maandelijkse toelage die ze van ons krijgen want omdat het toerisme op Bali volledig stilligt heeft haast iedereen wel te maken met een teruggang in de inkomsten binnen het gezin en deze vaste inkomsten zijn dan erg meegenomen.
Brenda en ik kunnen vooralsnog ook niet terug naar Bali want de grenzen van Indonesië zijn in ieder geval tot 1 januari gesloten en hoe het daarna zal gaan is ook nog onduidelijk. Al met al een nare situatie maar we zijn gezond en dat is het voornaamste. Ook de kinderen en de juffen zijn gezond. Er is op een eerder moment wel een Corona-sterfgeval geweest in 1 van de families van de juffen maar dat heeft gelukkig niet geleid tot een uitbraak.
Wij zijn erg blij dat we ondanks de Corona toch nog bijdragen krijgen van de meeste van onze donateurs en dat we daardoor is staat zijn de kosten te vergoeden zoals we dat aan de juffen en leerlingen beloofd hebben. Heel erg bedankt daarvoor!
Zodra we weer nieuws te melden hebben, horen jullie van ons.
Salam hangat,
Ad en Brenda.