Fred loopt me te pushen!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu Fred loopt me te pushen!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

Fred loopt me te pushen!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

10 December 2009 | Indonesië, Batavia

Ha die lui,
Even een bericht vanuit Bali om de voortgang aan te geven. Ik moet wel anders gaat het Fred Visser gewoon nog lukken om ons hier een soort van stress te bezorgen en dat willen we natuurlijk niet!!
Het schooljaar loopt hier van 1 juli tot 1 juli en is verdeeld in 2 simesters (heet dat zo?). Dat betekent dat het volgenden simester (gewoon stug volhouden) op 1 januari start. Daarvoor zijn er ook nog wat vakantiedagen. De planning is nu om het nieuwe simester(volgens mij heet dat echt zo) te starten met de nieuwe meubeltjes. Het zijn houten meubeltjes en dat betekent dat het hout eerst een beetje uitgewerkt moet zijn om de laatste afwerking aan de meubels te geven. Dan kunnen we ook horen wat de planning voor het nieuwe simester (je weet wel half schooljaar) is en wanneer welke eventueel te sponsoren activiteiten plaatsvinden. We hebben overigens een paar toezeggingen gekregen voor bijdragen. Hartstikke bedankt Peter B. en Jessica G. het gironummer waarop eventuele giften kunnen worden gestort is 1978830 ten name van D.van Dommelen en/of A.H. Landheer. Dit nummer wordt alleen maar gebruikt voor Bina Purwaka.
Met ons persoonlijk gaat het ook heel prima. op 22 november is Sinterklaas hier in Sanur aangekomen. We zijn er niet heengegaan. Ik zou trouwens niet graag met baard, mijter en tabbert in 34 ngraden rondlopen. De Nederlandse expatgemeenschap zal zich wel vermaakt hebben. Het is ook best vreemd om overal kerstspulen in warenhuizen te zien. Vooral als je in het zuiden (Kuta, Sanur) komt weet je niet wat je ziet. Er wordt hier geen witte kerst verwacht maar ik weet niet hoe betrouwbaar de plaatselijke Pieter Paulusma is. Gek hoor om een Balinees Hoit Moan te horen zeggen.
De dochter van Jan groeneveld heeft hier een nachtje gelogeerd. Zij is een fantastische wereldreis aan het maken en zit inmiddels in Australie. Was erg leuk dat ze er was. we hebben wat tripjes gemaakt op die dag (waterpaleis Ujung en apen op de berg hier in de buurt)en de volgende dag is ze weer vertrokken naar het Zuiden om 2 dagen later dus naar Down Under te vertrekken. Wat een moed he.
We hebben een soort van scootertje aangeschaft (Honda Vario 110cc) dan zijn we nog mobieler. Is handig voor de korte stukjes, kan de auto mooi bij huis blijven staan.Met eend Daisy gaat het echt heel goed. Ze legt regelmatig eieren en brenda maakt daa rtelur Asin van (zoute eieren) en dat is erg lekker hoor.
Goed zodra ik meer te melden heb laat ik weer wat van me horen dus Fred wees alsjeblieft een beetje geduldig. We wensen jullie nu alvast hele goede kerstdagen en het beste met jullie uiteinde!
groetjes,
Ad en Brenda

  • 10 December 2009 - 15:28

    Saskia:

    Hoi Adje & Bren!

    He he eindelijk weer een stukje ;) Beetje pushen kan geen kwaad toch! Wat een lekker weertje nog daar joh! Gewoon 34 graden pffff.

    Ennuhh volgens mij heet t semester, maar ik heb natuurlijk niet bij het ministerie van onderwijs gewerkt.

    Witte kerst wordt het hier denk ik ook niet hoor, maar goed kan nog omslaan natuurlijk. Tot nu lijkt het alleen maar een erg regenachtige & koude kerst te worden. Verder gaat het hier goed hoor! Oma is ook geweest op m'n verjaardag en ze vond het erg leuk om een x mijn huisje te zien. Nou ik vind dit verhaal wel weer lang genoeg ;) En ik mag van mijn strenge baas natuurlijk niet internetten!

    xxx & liefs Saskia

  • 10 December 2009 - 15:42

    Herman V. D. Hatert:

    Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben en dat het met het inrichten van school ook cresendo gaat. De winter schijnt er hier aan te komen volgens de kenners?
    Volgende week komen de temperaturen nauwelijks boven de 0 graden, kunnen we niet ruilen.
    Ik wens jullie al vast fijne feestdagen toe en een heel goed en gezond 2010 toe.
    Groetjes,
    Herman van den Hatert

  • 14 December 2009 - 09:54

    Nico:

    Hoi familie,
    Net op de gewone mail gezeten en dacht ff kijken of er alweer een bericht is, ja dus.
    Wellicht een white beach
    kerst voor jullie.
    Heel anders ook wit maar zeker niet koud.

    Groetjes,
    Nico

  • 15 December 2009 - 07:04

    Rita En Fred:

    Hoi Brenda en Ad,

    Dit jaar maar geen kaart gestuurd naar jullie met de beste wensen. We proberen eerst even uit of de postpakketjes bij onze kinderen in Israel en Turkije aankomen.Gaat dat goed dan kun jullie volgend jaar een kaart tegemoet zien.
    Dus dan maar langs deze weg hele prettige kerstdagen en voor 2010 veel geluk en gezondheid.

    Rita en Fred
    Xje


  • 15 December 2009 - 18:12

    Nathalie:

    Ben een beetje laks geweest met lezen en nu ik het gelezen heb, heb ik spijt dat ik het niet eerder ben gaan lezen. Zo...goeie zin:-)
    Heel fijn om weer wat van julie te horen en vooral dat het goed met jullie gaat.Hee...niks mis met simester hoor....je bent toch een halve Indo...meer dan deze N-indo hier hahaa....kzou het dus lekker zo blijven schrijven...klopt helemaal in het plaatje.
    Tis al een paar dagen superkoud hier, heerlijk gewoon....alles is koud, fris en kouder lekkerman. KAN EIGENLIJK NIET WACHTEN TOT HET NOG KOUDER WORDT. Nu overdrijf ik misschien een beetje maar ik krijg er altijd zo lekker jeuk van op mijn lichaam ben en meer statisch geladen dan anders zodat ik bij alles wat ik aanraak zo een heerlijk electrische schok tot mij mag nemen. Nee....ik kan niet anders zeggen dat ik het wel prima naar me zin heb.
    Dus...wanneer kan ik komen?

    liefs Net

  • 15 December 2009 - 18:58

    Marion:

    Vind het zo leuk om jullie verslag te lezen! Wat een lekkere temperatuur zeg! Wij hebben het vooral erg koud, maar da's ook wel lekker, hopelijk wordt het schaatsen (wat er meestal net niet inzit!). Ik ben het helemaal met Nathalie eens dat alles zo lekker statisch is, echt geweldig, m'n haar staat constant rechtop, hi, hi!!! Dat zijn dan misschien toch de wat mindere kanten van het koude weer! Nou, dit was het wel weer. Tot gauw horens. Take care X Marion

  • 18 December 2009 - 14:33

    Ineke:

    Hallo Ad en Brenda,

    Nou het is hier een wit wereldje sinds gisteren. Of het blijft tot Kerst? Hoop ik eigenlijk niet. We zijn met de laatste loodjes van dit jaar bezig en schuiven zoveel mogelijk het nieuwe in; het lijstje met ''to do'' groeit gestaag. Gisteren was de kerstborrel en afscheid van JJ. Wens jullie een hele prettige zonnige en warme kerst toe en veel succes met de ''schoolactiviteiten''! groetjes, ineke

  • 20 December 2009 - 20:20

    Lonneke:

    www.lonnekedewereldrond.waarbenjij.nu

    dat is mijn site hoor ;)
    hier is alles wit, had niet verwacht dat ik het nog zou zien voordat ik weg ga!

    2 weekjes uitrusten, bijkomen en dan op naar bali!!

    groetjes lonneke

  • 23 December 2009 - 09:58

    Leo Lansbergen:

    Hoi Ad (en Brenda)
    Goed hoor!!!
    Het ziet er kleurig, uit al die rooie, blauwe en gele stoeltjes. Ik wens jullie en iedereen in jullie omgeving hele mooie feestdagen en een liefdevol, passioneel,
    vriendschappelijk,vreugdevol, gezond, gezellig, verdraagzaam,
    sprankelend en boeiend 2010!

    vr.gr.

    Leo Lansbergen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 176126

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: