Tis alweer november!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu Tis alweer november!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

Tis alweer november!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

01 November 2010 | Indonesië, Batavia

Ha, die lezers, wat gaat de tijd toch snel hè. Zitten we al weer in november en hebben jullie alweer wintertijd en daardoor 7 uur tijdverschil met Bali. Het is hier 7 uur later als bij jullie.
Eerst wil ik reageren op een paar reacties.
Hoi Norbert, ja ik ben je dienstmaatje en we hebben samen als schrijver bij de aalmoezenier gezeten. Is ook alweer 30 jaar geleden dat we moesten op komen. Lichting 80-5. Leuk om zo iets van je te horen. Ik hoop dat alles goed met je gaat, nog steeds in en om Amsterdam woonachtig?
Hoi Lonneke, vreemd dat de mailtjes niet door de site zijn verstuurd, Ik heb toch de indruk dat de mailtjes van het vorige verslag niet allemaal zijn verstuurd. Wellicht een hick-up (of hoe schrijf je dat?) van waarbenjij.nu. Ja, de post is nog niet aangekomen. De post kan lang duren, is onregelmatig en komt soms helemaal niet aan dus ik vrees met grote vrezen. Van toe jij er was zitten er nog maar 2 kinderen op school het sponsorkind van Ina en de dochter van Ayu, de rest is allemaal naar de lagere school. We wachten je kerstbijdrage in grote spanning af.
Saskia, Inderdaad Feyenoord Fan ben je niet voor je lol maar for ever. En jij als 4e genereratie feyenoord fan bent goed bezig!!
Tot slot nog een reactie op Donalds reactie. Goed plan van die zwemkleding Donald. Brenda heeft al aan haar dochter gevraagd of die niet ouders kent met kinderen van rond de 4 die uit hun oude zwemkleding zijn gegroeid. Als die kleding nog goed is kunnen we die prima hier gebruiken. De meeste kinderen zwemmen in hun ondergoed dus kunnen we zwemkleding prima gebruiken en dan de volgende keer meenemen.
Bij deze dus naar alle lezers, Wanneer jullie nog goede zwemkleding hebben voor kinderen van rond de 4 (mag ook 3 zijn, want de kinderen zij hier iets kleiner als in Holland) bewaar die dan en laat via een reactie op de site weten hoe we die kleding in Nederland in de maand december in handen kunnen krijgen. We zijn benieuwd naar jullie reacties!

Goed dan iets over de voortgang hier. Ten eerste wil ik Willem en Sylvia bedanken voor hun toezegging tot sponsoring. Vorige keer heb ik aangegeven dat we kinderen zouden proberen te zoeken in een ander gedeelte van Jasri. Dat heeft niet tot succes geleid en we hebben besloten om het aantrekken van nieuwe kinderen te gaan doen voor het begin van het nieuwe schooljaar. Daarnaast zijn er voor een tweetal, dat al op school zijn ingeschreven, ouders die grote betaal problemen hebben. We gaan die mensen bezoeken en met hen praten om erachter te komen waar die betaalproblemen vandaan komen en of wij kunnen (en willen) helpen. Mochten we ze willen helpen, dan zullen we toch eerst weer een bewijs van onvermogen willen hebben zoals we dat ook hebben voor de andere kinderen waarvan de ouders het schoolgeld niet kunnen betalen. Voor het overige reserveren we dus het toegezegde geld voor kinderen voor het volgende schooljaar.
Op dit moment loopt er een bestelling voor 2 kasten voor in de lokalen (die worden nu gemaakt) en er loopt een bestelling voor allerlei speelmateriaal voor in de klas. Ik denk dat dat het laatste is wat we dit kalender jaar aanschaffen. Wanneer wij dan in januari weer terugkomen, gaan we weer verder met de prioriteitenlijst en wellicht dat er tijdens de week vakantie die de kinderen in december hebben wat schilderwerk gedaan gaat worden maar daar moet ik het een dezer dagen over gaan hebben.

Ik heb bij dit verslag een paar foto’s gedaan van een van de gezamenlijke maaltijden op zaterdag. Was erg leuk om te zien dat ook hier kleine kinderen eigenlijk liever geen groenten eten. Maar het werd toch opgegeten. Er is een schema opgesteld zodat er iedere week wat anders op het menu staat. Daarnaast gaat het zwemmen natuurlijk gewoon door iedere 14 dagen dus de kleuterschool heeft dankzij jullie wel iets extra’s te bieden aan de kinderen.

Goed beste lezers, ik hoop dat de attentiemail deze keer wordt verzonden aan iedereen die zich heeft opgegeven en we zijn benieuwd naar de zwemkleding reacties.

Salam hangat,
Ad en Brenda

• 01 November 2010 - 08:45

Peter P.:

Hoi Brenda & Ad,
    Heb vorige maand(4 okt) een donatie voor het schooltje gegeven, hebben jullie dat nog ontvangen ?
    Leuk die foto's van de schoolkinderen ! Echt een Indonesisch tafereeltje dat met de hand eten !
    Hopelijk hebben ze wel eerst hun handen gewassen....maar daar kijken jullie ook op toe, toch ?

Groetjes Peter & Jacqueline

• 01 November 2010 - 09:27

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Volgens mij wordt het, als jullie over een paar weken naar Nederland komen, moeilijk loslaten.
    Wat een leuk gezicht, al die etende kinderen.
    We hebben wel het idee, dat het jongetje op de voorgrond op foto 3 niet van boontjes houdt.

Rita en fred
    xje

• 01 November 2010 - 09:45

Ad:

Hoi peter, jouw gift is in goede orde ontvangen. terima kasih of op zijn balinees matur suksma. Fred en Rita, jullie hebben het goed gezien. Het jongetje lustje inderdaad geen groenten!

• 01 November 2010 - 09:58

Nico:

Hoi familie,

Goed verhaal en leuke foto's. Die zwemkleding zal ik ook achteraan gaan. Binnen de zwemclub moeten daar wel wat mogelijkheden zijn denk ik zo. Ik zal eens met een leverancier praten, jullie horen het wel.
    Ik heb trouwens van dit verslag netjes via waarbenjij een melding gekregen, test dus geslaagt.
    Ik ga het verhaal weer snel uitprinten voor ons aller zonnetje.
    Groetjes,

Nico

• 01 November 2010 - 10:35

Saskia:

Hey Ad & Bren,

Leuk om te zien, vooral dat jongetje die met een lang gezicht naar z'n boontjes zit te kijken! Geweldig haha! Echt bizar als je de foto's vergelijkt wat een verschil jullie al gemaakt hebben bij het schooltje.

xx Sas

• 01 November 2010 - 10:35

Saskia:

Ohja en ook ik heb een mailtje gehad van waarbenjij.nu (de vorige x ook)

xxx

• 01 November 2010 - 18:10

Donald & Linda:

Hallo lui!

We hebben de vraag om gebruikte zwemkleding uit staan bij de school van Yumi. Hopelijk krijgen we bergen binnen!

Groeten en tot gauw@

• 03 November 2010 - 17:05

Netje:

Met de kleuterschool reilt en zeilt het wel zo te horen. Hoop dat het met jullie ook goed gaat. Ook ik zal de vraag om zwemkleding hier en daar uitzetten.

God Bless!!

• 03 November 2010 - 23:45

Wim Corbeek:

Hey Brenda,
    Hopelijk herinner je me nog (van toen vroeger). Heb jullie site van Peter doorgekregen en heb al jullie verslagen gelezen. Wat doen jullie mooi werk, écht geweldig! We gaan in December weer eens naar Bali en Lombok (na 20 jaar aan de Spaanse Costa Blanca vliegen we er weer uit). Enfin, we wensen jullie nog veel succes, en misschien tot ziens, groet, Wim en Will

• 17 November 2010 - 10:12

Dineke:

Hey Ad,

Wat leuk om te zien allemaal, ik heb me gelijk aangemeld voor de reisverslagen!
    Ga ze later allemaal even lezen om in te halen.
    Succes met alle activiteiten!
    Liefs,
    Dineke