Terima Kasih!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu Terima Kasih!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

Terima Kasih!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

02 Februari 2010 | Indonesië, Batavia

Lieve lezers,
Van het de leraressen van Bina Purwaka heb ik de onderstaande brief ontvangen:

Jasri, 20 januari 2010
Kepada
Yth Bapak/Ibu Donatur
Di Belanda

Dengan Hormat
Kami guru-guru Taman Kanak Kanak die TK Bina Purwaka Jasri mengucapkan terima kasih atas bantuan yang telah Bapak/Ibu Donatur berikan kepada kami. Dimana bantuan yang diberikan berupa:
1. Meja kursi anak dan guru
2. Honor guru
3. mainan
4. Tape
5. Bola dan Alat Tulis
Sangat berguna bagi kami, guru-guru dan anak-anak TK Bina Purwaka.
Ata bantuannya semoga Bapk/Ibu Donatur mendapa berkah dari Tuhan Yang Maha Kuasa. Atas perhatian dan bantuanya kami ucapkan terima kasih.

Terima kasih dari
Ni Putu Murniasih
Mengetahui
Kepala TK Bina Purwaka
Ni Nyoman Purnami

Lijkt me wel duidelijk hè. Oh, toch graag een vertaling? Vooruit dan maar.

Bovenaan staat dus de datum en dan aan de heer/mevrouw donateur in Nederland.

Met eerbied.
Wij kleuterleidsters van de TK Bina Purwaka Jasri willen onze dank uitdrukken voor de hulp die wij al hebben gekregen van de heer/mevrouw donateur.
Welke hulp bestond uit:
1 tafels en stoeltjes voor kinderen en leraressen
2 salaris van de leraressen
3 speeltoestelen
4 casettedeck
5 ballen en schrijfwaren.
Dit is zeer nuttig voor ons leraressen en kinderen van de TK Bina Purwaka.
Moge de heer/mevrouw donateur de zegen ontvangen van de Almachtige Heer vanwege deze hulp.
Voor uw belangstelling/zorgzaamheid en hulp betuigen wij onze dank.
Hartelijk dank van
(dan volgen de namen van de leraressen en de schoonmaakster) en met medeweten van het hoofd van de TK.

Inmiddels hebben we afgelopen zaterdag de eerste keer de leraressen en de schoonmaakster hun slaris verhoging gegeven en de nieuwe stagiaire een soort toelage gegeven.
De 3 leraressen hebben alle 3 een verhoging van Rp250.000 gekregen. De schoonmaakster van Rp150.000 en de stagiaire een toelage van Rp100.000. Hiermee komen de salarissen van de leraressen rond de Rp400.000 en dat is redelijk voor het aantal uren dat ze werken en het feit dat ze geschoold zijn. De schoonmaakster komt nu rond de Rp300.000 en dat is ook redelijk voor een parttime (alleen de ochtenden) schoonmaakbaan. De stagiaire is net begonnen dus dat is echt een toelage. Wanneer ze hier echt gaat werken dan moeten we maar weer eens verder kijken. Even voor mijn zwager. De euro staat nu op ongeveer Rp13.000 dus reken maar uit wat het kost.
Omdat we inmiddels al de nodige doelen bereikt hebben zijn we met de dames aan het praten over een vernieuwing van het plan. Het oorspronkelijke idee was al om een computer te kopen maar doordat we een aantal vaste sponsoren hebben en we dankzij mijn ex-collega’s ook een vaste bijdrage hebben, kunnen we dan ook een aantal leraressen naar een computercursus sturen. Lonneke heeft inmiddels uitgezocht wat zij aan handvaardigheid spullen nodig vindt en heeft dat op een rijtje gezet. Dat heb ik vertaald en van de week gaan ze daar met elkaar over praten.
De glijbaan heeft inmiddels een nieuw glijoppervlak dus daar zal ik binnenkort een fotootje van maken.
Met mijn ex-collega’s heb ik afgesproken dat we jaarlijks een overzicht van inkomsten en uitgaven overleggen zodat jullie precies zien wat er in komt en waaraan het is uitgegeven. Ik heb hier overal de bonnetjes van dus daar moeten jullie dan maar op vertrouwen.
Voor het overige is de regentijd nu toch wel echt uitgebroken. Gisteren was het riviertje naast ons huis angstig gezwollen en het water kwam bij het bruggetje dat aan zee ligt (aan het eind van die rivier) zowel onder als over de brug heen en er kwamen hele bananenbomen mee. Was behoorlijk spannend en volgens de mensen hier echt erger als gebruikelijk.
Dus dit keer natte groeten vanaf Bali,
Ad en Brenda

• 02 Februari 2010 - 06:34

Arie:

Het is leuk om op zo'n manier een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van dat land waar velen van ons, waaronder ook ik, (een deel van) hun roots hebben liggen.
    Vond laatst op internet nog een DVD met daarop een verslag van een rondgang door de Gordel van Smaragd ergens begin jaren '30. Wat moet het toen voor Europeanen toch een avontuurlijke tijd zijn geweest.
    Hier sneeuwt het, bij jullie regent het.

• 02 Februari 2010 - 07:03

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Jullie moeten een trots gevoel hebben, dat de "opbouw" van de school zo voorspoedig verloopt.
    Lijkt me vooral leuk om al die blije gezichten te zien van de kindren en het personeel van de school. Succes verder! Enne we hebben even naar de datum van de brief gekeken, is de brief met de postduif gebracht?
    Wel lekker dat ze de bananen (via het water) bij je thuisbezorgen. Er is vast een oud Indonesisch gezegde "een banaantje voor de dorst".

Rita en Fred
    Xje

• 02 Februari 2010 - 07:47

Ad:

Even ter verduidelijking. Die brief is dus gericht aan jullie, de donateuren die in Holland zitten. Ik dacht dat dat wel duidelijk was maar gezien de reacties maar even deze reactie!!!!!

• 02 Februari 2010 - 07:48

Ad:

Oh ja Fred, foutje van mij. de brief is gedateerd 30 januari.

• 02 Februari 2010 - 09:58

Peter Pieplenbosch:

Hoi Ad & Brenda,
    Ben blij een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van de leerlingen en de school ! Gelukkig komt alles, dank zij jullie, goed bij de school aan. Dat is jullie wel toevertrouwd !
    De brief van de leraressen en personeel van het schooltje spreken hun dankbaarheid daarbij uit .
    Zo kunnen wij/donateurs, dankzij jullie, precies zien waar de centjes aan is opgegaan.
    De regentijd is aangebroken en het wordt weer spannend met het riviertje bij jullie huis !! Hihi.
    Ik zie het alweer voor me. Bandjir/overstroming in jullie tuin !
    Hoop dit jaar weer naar jullie toe te komen.
    Groetjes en Gods zegen van Jacqueline & Peter.

• 02 Februari 2010 - 12:08

Herman V. D. Hatert:

Brenda en Ad , geweldig allemaal en hardstikke leuk dat alles zo voorspoedig gaat.Ik hoop wel dat jullie droge voeten houden.

Groetjes,

Herman.

• 02 Februari 2010 - 12:23

Nico:

Slippers, zwembroek en korte broek zijn mee naar Bali dat weet ik maar hoe zit het met de kaplaarzen?

Nico

• 03 Februari 2010 - 03:49

Ja, die kaplaarzen zijn wel nodig. Een grote paraplu en regenponcho idem dito. Kleding mee hoeft dus niet, aan je zwembroek heb je hier genoeg ;) hahahaha nee geintje toch :p
    Ad, wat een leuke blog! Je vertelt mij ook niets over die brief he stommert :(
    Zie je over 2 en half uurtje, geniet nog even van je rust. :D

Lonneke