waar was je nou?! - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu waar was je nou?! - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

waar was je nou?!

Door: Ad dn Brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

19 Februari 2020 | Indonesië, Amlapura

Beste vrienden van Bina Purwaka.
Ik moet ongelovelijk het boetekleed aantrekken. Veel te lang heb ik niets van me laten horen via deze website. Daar kan ik wel allerlei smoezen voor aandragen maar eigenlijk zijn die allemaal niet valide. Door niets van me te laten horen lijkt het erop of ik jullie steun als normaal beschouw en dat jullie maar moeten denken dat geen nieuws goed nieuws is. Nou is dat gelukkig wel zo maar dat komt vanwege jullie jarenlange ondersteuning. Zonder die steun hadden we nooit onze plaatselijke kleuterschool zo kunnen helpen. Dat doen we inmiddels al zo'n 10 jaar en in die 10 jaar hebben we er voor heel wat kinderen voor kunnen zorgen dat ze naar school konden gaan.
Ik bied jullie dan ook mijn oprechte excuses aan en ik vind het niet normaal dat jullie ons al zolang zo trouw steunen maar ben daar zeer dankbaar voor. Ook al gebeurt er niet veel nieuws op de kleuterschool, ik had jullie gewoon moeten blijven informeren over hoe het op school gaat. Sorry!

Het gaat dus goed. De lessen lopen door, er zijn geen ziekte gevallen en er zijn ook geen wisselingen in het personeelsbestand. Die gaan er wel aankomen. Het volgende schooljaar is het laatste schooljaar van het hoofd van onze school Ibu Ni Nyoman Purnami. Zij wordt dan 60 en gaat met pensioen. Het hoofd van de school wordt door de overheid benoemd en bezoldigd (de anderen vanuit ouderbijdrage) dus we moeten gaan afwachten hoe dat gaat verlopen.
We hebben een paar goede kleurplaatkleurders op school ziten dus de afgelopen maanden hebben we weer een aantal prijzen in de wacht gesleept daarmee. Het tandenpoetsproject loopt ook dit schooljaar weer. Daar betalen wij de borstels en de tandpasta voor alle kinderen voor.
Op het moment is het schoolvakantie in verband met de Balinese Hindoefeestdagen Galungan en Kuningan. Daardoor is de school voor 2 weken gesloten. Op 2 maart gaat hij weer open en dan ga ik er ook weer heen om de financieen voor de maand februari af te rekenen.
Ik beloof jullie om dan snel weer van me te laten horen en niet weer zo'n gat te laten vallen. Degene onder jullie die op Facebook zitten kunnen ook vrienden worden op Facebook want daar plaats ik met regelmaat fotoos van Bina Purwaka. Mijn Facebooknaam is Ad Tuan Tanah (de letterlijke vertaling van mijn achternaam Landheer).
Salam hangat,
Ad en Brenda

  • 19 Februari 2020 - 09:03

    Nico:

    Ik geloof niet dat er iemand boos is Tuan Tahan :)

  • 19 Februari 2020 - 14:19

    Brenda:

    Wij zijn zeker niet boos. We weten dat het altijd goed zit. X

  • 24 Februari 2020 - 10:35

    Henk Makkus:

    Het is leuk om je wel en wee zo een beetje te volgen Ad. Mooi werk.

  • 24 Februari 2020 - 17:47

    Nathalie:

    Wat mij betreft geen probleem dat het even geleden is, ben alleen maar dankbaar dat jij en Brenda jullie vrije tijd hier insteken! Ga vooral door❤️

  • 25 Februari 2020 - 07:20

    Ad Landheer:

    Nico, Brenda, Henk en Nathalie, bedankt voor jullie reacties!

  • 25 Februari 2020 - 16:06

    Hendrien Rietkerk:

    Hi Ad
    Ik volg je op Facebook . Kijk elke dag naar de avonturen van de mensen op Bali. Helaas zit het er voor ons ( denk ik) om gezondheidsredenen niet meer in. Onze vrienden Cor en Leny zitten nu op Bali en ik ben benieuwd naar hun verhalen. En de jouwe natuurlijk.
    Groeten

  • 25 Februari 2020 - 23:18

    Marcel:

    Geen punt hoor, Ad en Brenda. Succes met jullie fantastisch goede werk

  • 26 Februari 2020 - 04:00

    Ad Landheer:

    Hendrien en Marcel, ,bedankt voor jullie reacties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 175645

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: