een nieuw schooljaar begint - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu een nieuw schooljaar begint - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

een nieuw schooljaar begint

Door: ad

Blijf op de hoogte en volg ad

17 Juli 2019 | Indonesië, Amlapura

Ha die lezers,
Het is al een tijdje geleden dat ik een verslag geplaatst heb. Daar kan ik allerlei redenen voor gaan aanvoeren maar feit is dat het gewoon te lang geduurd heeft. Mijn excuses daarvoor. Als trouwe donateurs hebben jullie er recht op dat ik regelmatiger laat horen hoe het geld dat jullie ons maandelijks toevertrouwen besteed wordt.
Het afgelopen schooljaar is eigenlijk heel rustig en vlekkeloos verlopen. De meeste van onze kinderen zijn over gegaan naar de lagere school (die in tegenstelling tot onze kleuterschool wel door de overheid wordt bekostigd en waar er dus geen schoolgeld gevraagd hoeft te worden). De kinderen die nog een jaartje kleuterschool doen zijn nog te jong om die overstap te maken. De meeste kinderen komen maar 1 jaar naar de kleuterschool maar sommigen blijven hier 2 jaar.
Ik kom regelmatig op de kleuterschool om te kijken hoe het gaat maar natuurlijk ook om het schoolgeld te betalen. De sfeer is altijd uitgelaten vrolijk als het kan en serieus (bijvoorbeeld bij de traditionele danslessen) als het moet. Het is altijd weer een genot om die mooie glunderende koppies te zien.
Afgelopen maandag is het nieuwe schooljaar weer begonnen en wanneer de juffen het administratief allemaal op orde hebben gaan we kijken hoeveel aanvragen we voor dit jaar hebben en gaan we alle aanvragende ouders bezoeken om te kijken of ze onze hulp echt en volledig of misschien gedeeltelijk nodig hebben.
Omdat we inmiddels al zowat 10 jaar met de kleuterschool bezig zijn is het niet vreemd dat er donateurs zijn afgevallen. We hebben helaas een aantal vrienden van Bina Purwaka moeten verliezen en daarnaast zijn er ook mensen die een doel voor een aantal jaren willen steunen en ook daar valt wat voor te zeggen.We zijn gewoon blij dat we die jaren hun steun gekregen hebben.
Een en ander betekent wel dat onze reserves kleiner worden. Dus bij deze de oproep, wanneer u mensen in uw omgeving hebt waarvan u denkt dat ze het leuk zouden vinden om ons te steunen, maak ze op ons attent en zorg r op die manier voor dat we in staat zijn om meer kinderen naar de kleuterschool te kunnen laten gaan.Voor €10 per maand kunnen we het schoolgeld van een kind betalen, de 3 uniformen die ze nodig hebben en schoenen en een tas en tandenborstels en tandpasta voor een jaar.
Op naar een mooi nieuw schooljaar!!!!
Salam hangat,
Ad en Brenda

• 18 Juli 2019 - 18:45

Marcel:

Hoi Ad, Brenda, Bedankt weer voor de update. En voor het geweldige werk wat jullie het afgelopen jaar weer hebben verzet. Ik zal eens in mijn omgeving vragen of er mensen zijn die donateur willen worden.
    grtz Marcel

• 19 Juli 2019 - 04:24

Ad:

dankjewel Marcel!

• 29 Juli 2019 - 16:58

Nathalie:

Haai, ook ik zal in mijn omgeving vragen of men donateur willen worden!!
    Succes weer met de lastige taak