er wordt gebouwd - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu er wordt gebouwd - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

er wordt gebouwd

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

19 Juli 2012 | Indonesië, Kuta

Ha die lezers,
Ik had jullie al laten weten dat het schooljaar zou beginnen en afgelopen maandag was dat ook zo. Na afloop van de 1e schooldag ben ik naar de school gegaan om met de leraressen te praten over het aanstaande schooljaar. 1 van de leraressen is in juni bevallen van een dochter en een andere kan elk moment bevallen. Het is een vruchtbaar gezelschap dus en ze zorgen op deze manier voor onze eigen leerlingen aanvoer. Vorig jaar hadden we een hele grote groep leerlingen van ongeveer 69. Daarvan zijn er 3 overgebleven en de rest is naar de basisschool gegaan. Er zijn tot nu toe 42 nieuwe aanmeldingen dus we zullen waarschijnlijk rond de 45 uitkomen. dat is ongeveer het aantal van 2 jaar geleden.
Volgens het hoofd van de school begint de geboortebeperking te werken. "2 kinderen is genoeg" (dua anak cukup) is hier al jaren de leus.
Ook dit jaar zijn er weer ouders die hebben aangegeven het schoolgeld niet te kunnen betalen. Zij moeten eerst voor een brief van de gemeente zorgen die dat bevestigt en daarna ga ik weer samen met de leraressen de huizen van de aanvragers af om met eigen ogen te zien hoe hun leefomstandigheden zijn.
De bouw van de nieuwe schutting/muur aan de straatkant van de school is inmiddels begonnen en ik heb wat foto's toegevoegd. ook gaan we een oude opslagruimte om laten bouwen tot ehbo-ruimte. Van die ruimte zoals hij nu is heb ik ook een foto toegevoegd.
De zwemlessen gaan weer beginnen vanaf augustus en ik hoop deze maand nog bij de ouders langs te gaan die hebben gevraagd of wij het schoolgeld e.d. willen betalen. Al met al gebeurt er dus weer wat en dat door jullie steun!
Wanneer er mensen zijn die individuele kinderen willen steunen voor een schooljaar dan kan dat natuurlijk. Laat het mij weten. De kosten per kind zijn 75 euro en daarvoor krijgen ze 3 uniformen, een paar schoenen, een rugzak, sokken en het schoolgeld wordt een jaar lang betaald.
Ik hoor graag van jullie,
salam hangat,
ad en Brenda

• 19 Juli 2012 - 07:19

Hoi Ad En Brenda:

Leuk om weer te lezen hoe goed jullie bezig zijn. Succes ermee. Wij steunen ook weer een kind hoor.

Liefs,
    R & B

• 19 Juli 2012 - 07:34

Nico:

Je krijgt het er maar druk mee als dat maar niet ten koste van het fietsen gaat ha ha.
    Goed bezig denk ik maar dat wist je al. Grt.

Nico

• 19 Juli 2012 - 20:31

Gerard En Jopie:

Dat ziet er nu al mooi uit en kan dus alleen maar mooier worden.

• 20 Juli 2012 - 07:58

Leo Van Der W.:

Hoi gasten,

Jullie zijn weer direct goed aan de slag gegaan bij de school in Bali. Goed om te lezen wat er speelt. Is er voor de bouwmaterialen ook een soort "Gamma"?

Groetjes
    Leo

• 20 Juli 2012 - 21:28

Peter & Jacqueline:

Hoi reislustigen,

Ja, weer aan het bouwen. Leuk om het schooltje zo te zien groeien.
    Inderdaad ik vraag me ook af waar het bouwmateriaal vandaan komt ? ...toch niet uit jullie achtertuin of van de buren? ha,ha.....of moet ik mee helpen metselen ? ...en als ik kom, moet het schooltje af zijn hoor. suc6 met jullie werk, liefs en groetjes. P & J.

• 26 Juli 2012 - 11:11

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Onvermoede kwaliteiten hebben jullie: architect, opdrachtgever, bouwopzichter en wat al niet meer.

Onze verwachtingen zijn hoog gespannen. Dit gaat goed komen en dat ziet er straks allemaal strak uit.

Weer een mijlpaal bereikt in al jullie goede werk.

Rita en Fred,

xje

• 03 Augustus 2012 - 03:19

Niels En Inge:

Hi Ad en Brenda
    Ja we hebben die prachtige nieuwe muur met eigen ogen mogen bewonderen vorige week in Jasri en wat een imposant bouw werk is het geworden!! Dat houdt die kleutertjes mooi veilig en ze kunnen niet meer die drukke straat oprennen nu.
    Het was heel leuk om die 40 plus kinderen zo lekker bezig tezien op het schoolpleintje in een van hun eerste dagen van het nieuwe schooljaar en we zyn zo onder de indruk met je geweldige werk dat
    je daar aan het doen bent. Een meer directe vorm van " ontwikkelings hulp" is er niet, want het
    gaat rechtstreeks naar de kinderen toe!! Heel mooi!
    Ja, we willen graag ook ons kleine Canadeese steentje bydragen om een kind tehelpen voor het komende jaar en laat maar even weten hoe we dit kunnen overmaken.
    Heerlyke tyd gehad in het mooie Bali en hoop gauw weer eens de grote plas over testeken.
    Wensen jullie alle succes van de wereld en tot ziens
    Inge en Niels ( your Canadian Connection)