En weer 3!!!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu En weer 3!!!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

En weer 3!!!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

29 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Ha die lezers,
Het is al weer even geleden dat ik kon melden dat we voor 10 kinderen het schoolgeld voor het aanstaande schooljaar konden betalen. Het mooie is dat er dankzij Reggie en Brigitte, Nathalie en mijn moeder nog 3 kinderen bij zijn gekomen waardoor de teller dus op 13 staat. Mooi he!
Verder zijn ook de zwemlessen weer begonnen. Omdat er dus maar 2 kinderen over zijn van vorig jaar is het voor de meeste kinderen helemaal nieuw. Ik zat in de klas toen die kinderen te horen kregen dat ze vrijdag zouden gaan zwemmen en ik kan je vertellen dat ze behoorlijk uit hun dak gingen. Erg leuk om te zien. Zie de foto’s.
De uniformen zijn inmiddels ook binnen. Het zijn er 3 en op de bijgaande foto’s zien jullie het nette uniform en het sporttenue. Elk uniform wordt 2 dagen achter elkaar gedragen en zo komen ze de schoolweek van 6 dagen precies door.
Er is door Amerikaanse toeristen geld gegeven om een muurschildering uit te laten voeren op de vroeger grijze muren die rond de speelplaats staan. Is erg leuk geworden en het resultaat zie je op de foto. Er is een idee om deze schildering uit te laten breiden maar daar gaan we het woensdag over hebben (zie iets verderop in het verslag).
Het is een tijdje stil geweest naar jullie toe vanuit Bali en dat had enerzijds te maken met de vele ceremonies die hier geweest zijn en waar iedereen wel mee te maken heeft dus minder tijd om dingen te regelen en anderzijds met onze privé-aangelegenheden. We hadden in augustus onze dochter en kleindochter voor 2,5 week op bezoek en in die tijd hebben we ons ook minder met het schooltje en meer met hun bezig gehouden. Inmiddels zijn Sharon en Tess weer terug naar Nederland nadat ze zich hebben kunnen verwonderen over deze totaal andere wereld als Holland. Het waren leuke weken en ze waren veel te snel weer voorbij.
Aanstaande woensdag ga ik het weer eens proberen als procesbegeleider. Ik heb een zaaltje geregeld en samen met de leraressen en het schoolhoofd gaan we de plannen die er nog zijn voor het schooltje goed bekijken en prioriteiten stellen.Ik heb aangegeven dat ik dat op een bepaalde gestructureerde manier wilde doen en hoe ze dat vinden. Het leek hun wel leuk en het proberen waard dus dat gaat wat worden: De“facilitator” uithangen en dat in het Indonesisch met mensen die echt een volkomen andere manier van met elkaar omgaan hebben. Ben benieuwd hoe het resultaat wordt. Heb er wel zin in.
We hebben op het schooltje ook bezoek gehad van Linda en Jerry. Linda is de dochter van een vriendin van Jose en zij is onderwijzeres en Jerry is haar vriend. Zij gebben een dag meegelopen op de school. Linda gaf aan dat het misschien goed is om iets aan gebitsreiniging te doen. Ik ga dat in ieder geval ook ter sprake brengen woensdag. Er wordt hier veel gesnoept en we weten niet echt hoe goed er gepoetst wordt.
Al met al dus genoeg om te bespreken woensdag en hopelijk rolt er een goed resultaat uit. Ik denk dat in Nederland de meeste mensen inmiddels weer terug zijn van vakantie en vol goede moed weer aan het werk zijn gegaan.
Wij wensen jullie daar vanaf Bali veel sterkte mee.
Salam hangat,
Ad en Brenda

• 29 Augustus 2010 - 09:22

Donald & Linda:

Leuk Ad om te horen dat we de hulp steeds verder uitbreiden. Ga je nu een brown paper sessie doen met de leerkrachten, geeltjes erbij en prio's bepalen, klinkt goed! ;-)
    Succes! We horen gauw weer.
    Groetjes

• 29 Augustus 2010 - 10:01

Leo Van Der Wilk:

Hoi Ad en Brenda,

Jullie zijn zeker goed bezig. Ik neem aan dat jullie inmiddels ook geüniformeerd rondlopen (haha). Leuk om te lezen dat de school echt ondersteund wordt. Jullie zijn bijna bestuurders geworden... Hou het maar niet ambtelijk. Succes en tot het volgende bericht.

groetjes

• 29 Augustus 2010 - 10:27

Nico:

Terug van 3dagen fietsen ff reageren. Mooie plannen en ja een beetje hollander regelt de zaken in een zaaltje met een agenda, een rondvraag en wat verder nog ter tafel komt . Vergeet de vervolgafspraak niet geintje en veel succes er mee ha ha. We blijven jullie goede werk volgen.
    Nico

• 29 Augustus 2010 - 15:23

Nathalie:

Zoooo schattig die anak anak:-)
    Dank aan alle gulle gevers en jullie inzet, Bren en Ad!!

liefs Net

• 29 Augustus 2010 - 15:36

Inge:

ha Ad,

Ik hoop dat je me nog kent (IB-Groep Groningen)
    Ik wil wel geld overmaken, maar hoeveel euro is het per kind? Ik ga voor 3 kinderen in de eerste instantie (heb er zelf ook drie hahah)

Wij gaan misschien in december naar Sanur. is dat in de buurt van jullie?

Ik vind het geweldig wat jullie daar neerzetten.

groetjes
    Inge van Diest

• 30 Augustus 2010 - 00:29

Ad Landheer:

Hoi Inge,
    Ja natuurlijk ken ik je nog. Bedankt voor je aanbod. het gaat om euro75 per jaar maar Inge misschien werkt het beter wanneer je me rechtstreeks mailt. dat is adbrenda@xs4all.nl
    groet,
    Ad

• 30 Augustus 2010 - 08:50

Peter & Jacqueline:

Hoi Ad en Brenda

Leuk weer wat van jullie en het schooltje te vernemen. Het gaat goed met het schooltje onder jullie supervisie. Ga zo door....er wacht een stoel in de hemel voor jullie ! Ben trots op jullie. Het schooltje kan binnenkort weer wat van ons tegemoet zien.
    Succes met alles en tot het volgende bericht.

Groetjes en liefs, P. & J.

• 30 Augustus 2010 - 11:55

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Dat loopt allemaal gesmeerd. Hartstikke leuk om te horen, dat het allemaal zo voorspoedig gaat met het schoolproject.

Succes.

Rita en Fred
    xje

• 30 Augustus 2010 - 13:50

Wim En Sylvia :

Ad,wat ben je weer goed bezig!!!Leuke foto's van je kids.Mooie schooluniformpjes, leuke print en kleuren.
    Wat schattig, die kleine boefjes in het zwembad.
    Wat knapt zo'n muurtje op na zo'n leuke beschildering. En de speeltoestellen staan er ook weer fleurig bij.

• 06 September 2010 - 10:48

Christine:

13 kinderen! Wat een prachtig resultaat. Ik word er blij van: blij voor deze kinderen dat ook zij nu kunnen genieten van een leuke kleuterschooltijd en van al het moois wat jullie hebben bereikt. Ad en Brenda, bedankt jullie inzet.

• 09 September 2010 - 13:49

Saskia:

Leuk verhaal weer & leuke foto's :D Leuk om die kinderen zo blij te zien! Het ziet er allemaal echt al super veel mooier uit zeg! Die speeltuin enzo, ben trots op jullie hoor! :D

Ik ben hard aant sparen hoor, dan kan ik jullie ook een x op komen zoeken. Lijkt me erg gaaf!

xxx Sas