de tafeltjes en stoeltjes staan er! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu de tafeltjes en stoeltjes staan er! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

de tafeltjes en stoeltjes staan er!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

11 Januari 2010 | Indonesië, Batavia

Ha die lezers,
Vorige week naar de school geweest om te zien hoe de tafeltjes en stoeltjes erbij staan. Ze staan in blokken van 10 en dan alle kleurtjes doorelkaar. een erg vrolijk gezicht. De leraressen waren er erg blij mee. We hebben dat niet alleen bekeken want inmiddels is Lonneke, de vrijwiligster waar ik het over had, gearriveerd. Ze is vorige week vrijdag begonnen en dit wordt dus haar eerste volle week. Haar belevenisen kan je lezen op haar waarbenjij.nu. Ze staat als vriend bij deze site dus daarop kan je doorklikken. Lonneke is 22, heel enthousiast en vrolijk en de mensen op school vinden het erg leuk dat ze er is. Er spreekt een lerares engels en lonneke nog geen indonesisch dus dat lijkt me leuk die conversatie op school!
Vandaag zijn het hoofd van de school Ibu Nyoman en de lerares die engels spreekt Ibu Ayu langs geweest om over het vervolg te praten. Ik heb ze rps500.000,- gegeven om ballen en schrijfwaren voor te kopen (stond ook in hun oorspronkelijke plan), Ibu Ayu gaat na wat de prijzen van een nieuwe draaimolen en een nieuwe of op te knappen glijbaan zijn en vrijdag gaan we een nieuwe cassette recorder kopen want de oude is kapot en daarmee krijgen ze op vrijdag balinese danslessen op school. Dat tapedeck zat niet in het oorspronkelijke plan dus als er mensen zijn die daar apart voor willen bijdragen dan graag. giro 1978830 ten name van D.van Dommelen en/of A.H.landheer. Dan is er daarnaast nog de kwestie van de salarisen. Van de 5 aan de school verbonden personeelsleden krijgt er maar 1 (het hoofd van de school)een normaal salaris, de andere krijgen een uniform en een toelage. Deze toelage is nog geen 10 euro per maand. Een gemiddels salaris is zo'n 50 euro per maand. Ik zou graag die toelages minimaal willen verdubbelen maar daarvoor heb ik continuiteit nodig en tot nog toe hebben we 1 toezegging om per maand een bedrag over te maken. Daarmee kan ik niet die salarissen op langere termijn verhogen. Wie van jullie wil zich vastleggen om maandelijks een bedrag(je) over te maken om daarmee de salarissen voor langere tijd te verhogen? Wanneer je niet via deze site wil reageren kun je het ook mailen aan adbrenda@xs4all.nl. Zonder toezeggingen van jullie kan ik hier geen afspraken maken voor langere termijn. Ik heb hierbij een foto van ons en 4 personeeleden geplaatst waarbij je ook wat van de bankjes ziet (deze foto is er ook in uitvergrote versie en die komt in de lerarenkamer te hangen) en de kapotte draaimolen en versleten glijbaan.
Ik hoop dat er onder jullie een aantal graaggevenden zijn. Vrienden en familie van Lonneke zijn natuurlijk ook van harte welkom om grootscheeps te storten. Lonneke zal daarover op haar site ook nog wel wat melden denk ik. Goed mensen er zit dus schot in en wij hopen op jullie bijdragen om nog wat meer structuele hulp te kunnen bieden.
Veel liefs,
Ad en Brenda

  • 12 Januari 2010 - 07:20

    Rita En Fred:

    Hoi Brenda en Ad,

    Ziet er hartstikke leuk uit. Op naar de volgende mijlpaal! Succes!!

    Rita en Fred,
    Xje

  • 12 Januari 2010 - 13:05

    Nico:

    Hoi,

    Ik ben gewoon trots en dat moest ik ff kwijt.

    Nico

  • 12 Januari 2010 - 13:05

    Nico:

    Trots op jullie natuurlijk dat mag duidelijk zijn.
    Nico

  • 12 Januari 2010 - 19:51

    Marion:

    Echt leuk al die gekleurde tafeltjes en stoeltjes!!! Daar word je toch spontaan vrolijk van?! Liefs Marion

  • 13 Januari 2010 - 07:48

    Yvonne:

    Hallo Ad en Brenda,
    Dat ziet er wel heel erg leuk uit. Zeer kleurrijk. Dat is nog eens wat anders dan saaie schoolbankjes.
    Heel veel groeten Yvonne

  • 13 Januari 2010 - 10:56

    Leo Van Der Wilk:

    Ik heb met bewondering naar jullie informatie op de site gekeken. Hartstikke goed wat jullie voor die school doen! Ik wil graag een maandelijkse bijdrage geven. Ik mail jullie nog om dit te regelen.

  • 13 Januari 2010 - 13:52

    Margareth Terhell:

    Hoi Ad en Brenda,

    Wat een goed initiatief! Naar aanleiding van een tip van Wynand vd Waarden ga ik samen met Leo van der Wilk binnen DUO inventariseren wie genegen is een (klein) bedrag per maand te storten. Volgende week stuur ik een email rond en ben erg benieuwd hoeveel reacties we krijgen. We houden je op de hoogte!

    groetjes
    Margareth

  • 13 Januari 2010 - 15:01

    Jochem:

    Adjuh fantastisch bezig hoor en ik ga ook bijdragen aan de Persbekreg voor binapurwaka!

    groeten,
    Jochem

  • 14 Januari 2010 - 11:26

    Miranda Winter:

    Hoi Brenda & Ad,

    Ik zal eens even informeren wat Ron ervan vindt om maandelijks iets aan jullie over te maken. Ik kan dat niet in mijn eentje beslissen uiteraard. Als Ron het er ook mee eens is dan neem ik weer contact met jullie op. Wij zullen dan maandelijk een bedrag van 5 euro overmaken. Dus als er nu nog een aantal mensen dit doen worden jullie volgens mij prima geholpen.
    Gr. Ron & Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 176138

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: