alweer een nieuw schooljaar - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu alweer een nieuw schooljaar - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

alweer een nieuw schooljaar

Door: ad en brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

17 Juli 2018 | Indonesië, Amlapura

Jasri 17 juli 2018,
Ha die lezers,
Gisteren is het nieuwe schooljaar hier in Indonesie weer officieel van start gegaan. Dus ook voor Bina Purwaka. Over het algemeen gaan de kinderen hier maar 1 schooljaar naar de kleuterschool en dan door naar de lagere school. Van de ruim 60 leerlingen van vorig jaar zijn er maar een stuk of 3 die dit jaar opnieuw naar de kleuterschool gaan.
1 van de die kinderen gaan we dit jaar financieel ondersteunen. Haar ouders hadden het al niet breed maar tijdens de afgelopen vakantie is haar moeder overleden. Wij kenden die moeder redelijk goed omdat ze hier aan het strand samen met haar man een tijdje een warung heeft gehad. De moeder had een mentale achterstand (volgens de mensen hier sinds ze haar 1e kind op 1 jarige leeftijd had verloren) en heeft daarna een aantal malen waarschijnlijk lichtere herseninfarcten gehad waardoor ze ook moeilijk liep. De warung is een paar jaar geleden gestopt en daarna zagen we haar eigenlijk haast niet meer (af en toe liep ze redelijk verdwaasd en ook best onverzorgd in de buurt op straat). Vorig jaar kwam haar dochtertje dus op de kleuterschool en haar man bracht haar altijd. Ze hebben dat jaar geen hulp gevraagd maar de juffen hadden gezegd dat ze graag wilden dat het kleine meisje nog een jaar naar de kleuterschool kwam en of we dan zouden kunnen helpen ( de lagere school is gratis, de kleuterschool niet dus zo'n ondersteuning zou de keuze voor nog een jaar kleuterschool waarschijnlijk kunnen vergemakkelijken). Nu hoorde ik vandaag dus dat de moeder is overleden en waarschijnlijk is het voor de kleine meid dan nog beter om een jaar langer in een vertrouwde schoolomgeving te zijn want er is al genoeg veranderd.
Naast de aanvraag voor dit meisje zijn er nog ongeveer 40 aanvragen dus vanaf volgende week maandg gaan de juffen en ik weer alle aanvragers af om te bezien wat hun omstandigheden zijn en of hulp echt wel noodzakelijk is Natuurlijk houd ik jullie ove de voortgang op de hoogte. Mochten jullie denken: Ik wil wel meehelpen aan het ondersteunen van dit doel, geef dan je emailadres op bij de commentaren bij dit verslag en dan neem ik contact met je op om te vertellen hoe dat kan.
Salam hangat,
Ad en Brenda

• 17 Juli 2018 - 09:52

Nathalie:

Van harte gecondoleerd en uiteraard kunnen jullie ook dit jaar op steun van mijn kant rekenen.
    Ik hoop in september zelf een kijkje te mogen nemen bij jullie mooie werk

• 17 Juli 2018 - 16:26

Marcel:

Hoi Ad en Brenda, heel veel succes weer met jullie fantastische hulpproject.
    Grtz Marcel