Galungan en Kuningan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu Galungan en Kuningan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

Galungan en Kuningan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

02 Februari 2012 | Indonesië, Batavia

Ha die lezers,
Het is een beetje stil op school want de kinderen hebben vakantie. Iedere 6 balinese maanden zijn er de feestdagen Galungan en Kuningan die met elkaar te maken hebben en 10 dagen uit elkaar liggen. In die periode zijn ook de scholen op Bali voor 2 weken gesloten. 1 februari was het galungan en afgelopen maandag is de school dus voor 2 weken dicht gegaan.
Ook het zwemmen draait op een laag pitje omdat het nu regentijd is en het voor de kinderen dan te koud is om te zwemmen (het is een openlucht bad en hoewel wij het nog warm zat zouden vinden is het voor de mensen hier als het regent niet prettig om te gaan zwemmen).
Al met al is het dus stil bij de school maar niet op straat.
Op de wegen rijden grote groepen scooterrijders rond die gezamenlijk tochten maken op deze vrije dagen en bij ons op de strandweg zijn nu allemaal extra stalletjes omdat veel mensen een "boulevardje pikken".
Met andere woorden, het is vakantie en dus houd ik me ook maar erg rustig :)
Salam hangat,
Ad en Brenda

• 02 Februari 2012 - 08:55

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Zwemmen bij een graadje of 28 zouden wij voor tekenen. Maar zo zie je 's lands wijs, 's lands eer. En inderdaad in een vakantie periode kun je je het beste rustig houden.
    Veel plezier op de boulevard!

xje

• 02 Februari 2012 - 10:26

Johan:

Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht!

Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

En google ook De Ultieme Gids voor Bali deel 2, waar je leest hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..

• 02 Februari 2012 - 11:40

Hendrien :

Hallo Ad
    Inmiddels zitten wij in ubud, een bezoekje zat er niet meer in het ging 's middags ook zo hard regenen. Jaap heeft 's morgens vroeg nog foto's gemaakt van alle festiviteiten bij jou op het strand.
    Wat een drukte.
    Ad ik kan om duistere reden geen e mail versturen maar wel ontvangen vandaar dat ik mijn boodschap hier plaats.
    Groeten
    Jaap en Hendrien

• 02 Februari 2012 - 15:58

Nico:

Wees op je hoede met al die inspanningen, beter uit te rusten met een Bintangetje.
    De Mats

Nico

• 04 Februari 2012 - 10:31

Gerard En Jopie:

Ja geweldig zulke feestdagen wij hebben vorig jaar ook enorm genoten vooral van de voorbereidingen. Iedereen zit te vlechten en te vouwen en daar komen dan de mooiste creaties uit die aan de paal gehangen worden. Vooral de vrolijke en gespannen stemmingen van de jongens vonden wij intrigerend. Geniet ook een beetje voor ons.
    Lieve groeten

• 20 Februari 2012 - 10:22

Robbert Hogerbrugge:

Hoi Ad en Brenda,

Voor het eerst op deze site van jullie.

Ik heb een stukje van jullie fotoboek gekeken. Wat leuk en bijzonder. Moet denk wel veel voldoening geven kan ik mij zo voorstellen.

Hebben jullie nog een zwemleraar nodig. :-) kan ik mijn oude beroep weer uit oefenen.

Groetjes uit een zonnig Nederland.

Robbert