Het Regent Beurzen!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu Het Regent Beurzen!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

Het Regent Beurzen!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

26 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Een beurs is misschien een te groot woord hè voor het betalen van het schoolgeld voor een kleuterschool. Maar in ieder geval hebben we voor 10 kinderen (5jongens en 5 meisjes) het schoolgeld (inclusief uniformgeld) en schoenen, tas en sokken kunnen betalen voor dit nieuwe schooljaar. Dat is toch fantastisch!

Ina en Hylke hadden vorig jaar en dit jaar al Kadek voor hun rekeningen genomen en op basis van mijn verslag van vorige keer heeft Evert zich gemeld voor een kind en ook Marijke heeft een kind”geadopteerd”! Christine had al apart hiervoor geld over gemaakt en Agnes, het geld dat we van jou hebben gekregen wordt ook voor een groot deel hier aan gespendeerd. Al met al kunnen we dit dus mooi doen zonder dat het ten kosten gaat van de andere maandelijkse verplichtingen (salarissen en zwemlessen).

Naast de maandelijkse sponsoren wil ik iedereen die deze extra schenkingen heeft gedaan heel hartelijk bedanken namens de kinderen en hun ouders maar ook namens de leraressen want hierdoor is het totaal aantal leerlingen op 44 gekomen en hun salaris wordt deels gebaseerd op de inkomsten die via de schoolgelden binnenkomen.
Bij dit verslag tref je aantal foto’s aan van 8 (5 jongens en 3 meisjes) van de kinderen die nu door ons betaald zijn. De foto’s zijn door de leraressen gemaakt. Zoals gezegd hebben we ons een beetje op de achtergrond gehouden om niet te veel aandacht te trekken. Het 9e kind is Kadek (een meisje) en die staat niet op deze foto en het 10e kind (ook een meisje) is nog weer later erbij gekomen omdat ook de toezegging voor het geld iets later is gekomen maar ook die krijg zo’n pakketje met tas, schoenen en sokken. De uniformen worden gemaakt dus dat zullen we later laten zien. Zoals je op de foto ziet hebben sommige kinderen wel een uniform aan maar dat hebben ze geleend van buren of familie en dat is dus niet hun eigen uniform.

Verder hebben de leraressen ook een aantal ouders bezocht en ook daarvan zijn foto’s zodat jullie kunnen zien dat de mensen waarvoor we dit nu doen het echt niet breed hebben. Uit de verklaringen van onvermogen die ik heb gehad blijkt dat er 1 werkeloze vader is, 1 visser en de overige zijn landarbeiders of dagloners. Als je nagaat dat een ongeschoolde dagloner ongeveer 35.000 rupiah per dag verdient (euro 3,20) en een maaltijd bij een warung waar dit soort mensen hun eten koopt rond de 5000 rupiah kost dan is het duidelijk dat er dan niet veel meer overblijft zeker al omdat ze beslist niet iedere dag werk hebben.

Wij zijn vreselijk blij dat we met zijn allen in ieder geval voor deze 10 kinderen een jaar lang naar schoolgaan hebben kunnen bewerkstelligen. Nogmaals onze dank daarvoor.

Salam hangat,
Ad en Brenda

  • 26 Juli 2010 - 06:54

    Donald & Linda:

    Hoi Ad & Brenda.
    Wat voelt dat goed om zo een 10-tal van die hummeltjes een beetje verder te helpen! Geweldig! Wat een mooi initiatief en wat voelen we ons hier dan rijk!

    Succes verder,

    Groetjes Donald & Linda

  • 26 Juli 2010 - 12:32

    Nico:

    Oke tweede poging.
    Heb net een heel verhaal ingetyped maar dat is op het www verdwenen. Wellicht verschijnt het nog, maakt niet uit dan staan er twee verhalen.
    Alles ligt hiet uitgeprint klaar voor Ma zodat ze weer bij is.
    Ik heb mee gedaan met de hype en een Ipad gekocht.
    Die zal ik meenemen naar Ma.
    Dan kan de 90 jarige "online" en wellicht zelf een reactie geven. Ook voor het zien van de foto's is het wel mooi denk ik.
    Mooi dat er veel beurzen zijn, het geeft kinderen een kans en dat is altijd goed denk ik.
    Een schooljaar vol met kansen en uitdagingen het is geweldig.
    Jullie heel veel plezier met de familie. Ik denk dat het heel speciaal is, genieten!!
    Voor nu de groetjes,

    Nico

  • 26 Juli 2010 - 19:29

    Nathalie:

    Hallo lieverds, ik ben net terug van vakantie en lees met veel plezier de afgelopen 2 verslagen.
    Dikke kus voor jullie beiden.
    Netje

  • 27 Juli 2010 - 07:34

    Peter P.:

    Hoi Ad & Brenda

    Leuk om weer wat voor de school te doen.
    Nieuw schooljaar, nieuwe kansen. Ben trots op jullie wat jullie allemaal daar voor het schooltje doen ! Jullie kunnen binnenkort weer een vrijwillige bijdrage van ons tegemoet zien.

    GBU, Peter & Jacqueline

    Ps. Ad, nu jij nog je kan toch niet achterblijven met de nieuwe hype ? Nu nog de iPad ....voor Br.... ? Haha

  • 27 Juli 2010 - 19:07

    Ma:

    Lieve Ad fantatisch dat ik dit alemaal heb kunnen lezen.
    Ik neem ook graag een kind voor mijn rekening. Maak dat maar in orde. Ik was heel blij met de brief voor mijn verjaardag. De gedachte achter de tatoeage heeft mij diep geraakt. Ik kan niet zeggen hoeveel
    Liefs van je moeder.

  • 27 Juli 2010 - 19:21

    Tom Landheer:

    Ha Ad en Bren! Wat super leuk om alle kinderen met een tas en spullen te zien staan! Ik hoop dat het werk net zo goed blijft doorgaan en dat er steeds meer kinderen zo'n pakketje kunnen ontvangen! Veel liefs,
    T.L.

  • 27 Juli 2010 - 19:21

    Tom Landheer:

    Ha Ad en Bren! Wat super leuk om alle kinderen met een tas en spullen te zien staan! Ik hoop dat het werk net zo goed blijft doorgaan en dat er steeds meer kinderen zo'n pakketje kunnen ontvangen! Veel liefs,
    T.L.

  • 26 Augustus 2010 - 10:37

    Lydia:

    Ha Ad&Brenda,

    De foto's van de kinderen zijn erg leuk om te zien. Maakt echter ook duidelijk dat ze de hulp hard nodig hebben! (Mijn associatie bij Bali was tot op heden toch vooral die van een luxe vakantieeiland maar noem mij naief...)

    Echt een goed initiatief van jullie en leuk om de voorderingen van het project online te kunnen volgen! Tot over 52 dagen als ik het goed lees:-)

    Groetjes,
    Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 176127

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: