Bina Purwaka komt op Bali-TV! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu Bina Purwaka komt op Bali-TV! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

Bina Purwaka komt op Bali-TV!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

31 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

Ha die lezers,
Het heeft allemaal iets langer op zich laten wachten maar hier ben ik weer. Om maar met de titel van dit verslag te beginnen. Vandaag was er een zogenaamde parade van alle kleuterscholen van ons district (karangasem) en daar werden TV-opnamen van gemaakt voor Bali-TV.
Onze school heeft met 2 dansgroepjes meegedaan. 1 traditionele en 1 moderne dans. De opnamen hebben denk ik de hele dag geduurd maar wij zijn rond 12.00 uur naar de school gegaan, hebben daar de reeds aangeklede moderne danseresjes opgepikt en vandaar zijn we naar een dansschool gereden waar de meisjes van de traditionele dans werden opgemaakt en aangekleed. Daar een halfuurtje gewacht en toen naar een grote kleuterschool in de districtshoofdstad Amlapura gereden want daar werd de zogenaamde parade gehouden. Eerst een stuk of 6 dansjes van andere scholen gezien (was allemaal erg vermakelijk met die minimensjes) tot dat wij aan de beurt kwamen.
Onze dames hebben het er goed van afgebracht ondanks een haperende tape waardoor ze opnieuw moesten beginnen. Daarna groepsfoto’s en toen weer naar huis. Ik heb hierbij een paar van de foto’s gedaan die ik vandaag heb geschoten. Een beroepsfotograaf zou hier helemaal blij geworden zijn denk ik, zoveel mooie gezichtjes!
Het is nog niet duidelijk wanneer de uitzending is maar ik zou gewaarschuwd worden. Wel leuk hè.

Van de week is ook de al eerder aangekondigde vergadering met het schoolbestuur geweest, dus later als eerst gepland maar dat is hier nou eenmaal zo en daar moet je je aan aanpassen anders heb je een slechte tijd hier.
De vergadering was heel constructief. Ik heb gesproken met eigenlijk zo’n beetje het voltallige nieuwe dorpsbestuur dat ook schoolbestuur is. Het is het dorpsbestuur dat gaat over onderwijs, religieuze zaken en cultuur. De nieuwe kepala desa adat (dorpshoofd) is een jonge kerel van ik denk half in de 30 en het was prettig met hem en de andere bestuursleden te spreken. Ze hebben ons erg bedankt voor alle reeds geboden hulp. Ik heb uitgelegd dat we kunnen helpen dankzij de giften van vrienden, familie en collega’s. Dat begrepen ze en hen dank gaat dan ook nar jullie uit.
Het nieuwe dorpshoofd gaat zorgen voor een offerte voor een nieuwe schutting en een ehbo-ruimte en we hebben ook gesproken over het (gedeeltelijk) bestraten van het schoolplein. Nu is dat aangestampte aarde en als het heeft geregend is heel de school vies. Als alles goed loopt, hebben we nog voor dat we weer naar Nederland vertrekken (30 april) offertes waaruit we een keuze kunnen maken. Zou mooi zijn als dat voor het begin van het nieuwe schooljaar in juli afgrond zou kunnen zijn .
Goed, het heeft dus iets langer geduurd maar er is tenminste iets in gang gezet en ik heb vertrouwen in de goede afloop. Een afloop die we alleen maar dankzij jullie bijdragen kunnen bekostigen dus daar kunnen jullie trots op zijn!
Salam hangat,
Ad en Brenda

• 31 Maart 2012 - 10:54

Leo Van Der Wilk:

Ad en Brenda,

Leuk die kinderen die fraai uitgedost aan de dansparade mee kunnen doen. Ik zal het artikel ook sturen naar de DUO-donateurs. Die kunnen ook wel deze vrolijkheid gebruiken. Ik lees niet dat jullie ook hebben gedanst: beetje meedoen kan toch geen kwaad en geeft ook vrolijkheid voor de kids...

Prima acties weer, Ad en Brenda!

• 31 Maart 2012 - 19:07

Ad Van Etten:

Is er iets als DUO-donateurs ?
    dan wil ik graag meedoen!

• 31 Maart 2012 - 23:40

Ad:

Leo, weer bedankt en Ad, Leo van de der Wilk en Margareth Terhell hebben samen het innitiatief genomen en inderdaad Duo-donateurs verzameld. Bij hen kun je daarover meer informatie krijgen.

• 02 April 2012 - 08:18

Reggie En Brigitte:

Leuk weer wat te horen! En wat schattig, die danseresjes!

• 03 April 2012 - 13:40

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Wat een geweldig mooi gezicht en wat een mooie kostuums!
    Wat zullen jullie genoten hebben.

Rita en Fred,
    xje

• 03 April 2012 - 16:29

Nathale:

Prachtige kinderen, kleuren en foto's!!
    liefs Net

• 10 April 2012 - 20:37

Lydia:

Wat leuk zeg, en met recht: 'dames' (-tjes) ;-)

Nuttige initiatieven weer, zo'n EHBO ruimte... Goed bezig!

• 02 Mei 2012 - 12:50

Marion Zeilstra:

Leuk jullie te hebben ontdekt via google. Ik had namelijk geen telefoonnnummer van Brenda en wist dat jullie in Nederland waren.
    Waarschijnlijk hebben jullie het heel druk.
    Mocht je zin hebben om nog iets met mijn persoontje af te spreken mail me dan op migg@xs4all.nl of bel 020-4920345.
    Anders zie ik jullie in juli weer op Bali.

lieve groeten Marion