Er kan gedanst worden - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu Er kan gedanst worden - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

Er kan gedanst worden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

17 Januari 2010 | Indonesië, Batavia

Ha die lezers,
Als eerste bedankt voor de leuke reacties op het laatste verslag waaruit blijkt dat sommigen van jullie bereid zijn om mee te helpen aan een salarisverbetering van de leerkrachten alhier. Ik hoop niet dat ik nu jaarlijks CAO-onderhandelingen moet gaan voeren!! Ik begrijp dat er bij mijn oudwerkgever die ik nu DUO Z moet noemen (CFI is niet meer)een aktie op touw wordt gezet door Margareth en Leo. Hartstikke goed, we zijn erg benieuwd. Afgelopen vrijdag zijn we met de dames van de kleuterschool een tapedeck anex cd-speler gaan kopen inclusief microfoon. kosten Rps 1,8 miljoen. Dit was echt belangrijk voor de school omdat het oude tapedeck kapot was en deze wordt gebruikt voor de balinese danslessen. Deze dansen zijn erg belangrijk in de balinese cultuur en het is dus ook van belang om daar de muziek bij af te kunnen spelen.De danslessen zijn op zaterdag en dan alleen met een selectie die door de leraressen is geselecteerd op aanleg en waarvan de ouders ook de bijdrage kunnen betalen. Ik ben afgelopen zaterdag dus gaan kijken hoe dat ging met het nieuwe tapedeck.Het nieuwe tapedeck was voorzien van offertjes. Op deze manier worden nieuwe spulletjes nooit gedachtenllos in gebruik genomen. Twee van de meisjes waren helemaal in danskledinglgestoken en opgemaakt. Dan zijn het echt van die miniatuurvrouwtjes. Erg leuk om te zien hoe die twee een soort welkomsdans deden en daarna werd die dans met de hele groep gedaan. Er moest en zou een statieportret worden gemaakt dat je hierbij ook aantref. Er staat bij raja Tuan tanah (letterlijk vertaald koning landheer). Zo wordt je op zo'n moment wel een beetje behandeld en dat voelt behoorlijk ongemakkelijk. Verder zijn er een nieuwe glijbaan besteld en een nieuwe draaimolen dus ook dat loopt. Tot slot heb ik een activiteitenkalender in het indonesisch gekregen voor het aanstaande jaar. Die ga ik vertalen en die zet ik binnenkort op deze site.
Het hoofd van de school zei afgelopen zaterdag dat ze geen woorden had voor wat ze inmiddels al hadden gekregen en dat ze alleen maar termima kasih banyak (heel hartelijk bedankt) kon zeggen. Die dank geldt natuurlijk voor jullie die hieraan allemaal hebben bijgedragen!!
OK lui tot een volgend verslag,
Ad en Brenda.
P.S he tgironummer blijft 1978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs. Dit nummer wordt aleen maar gebruikt voor Bina Purwaka

• 17 Januari 2010 - 11:36

Vader Lonneke:

Beste Ad en Brenda

Hardstikke bedankt voor de goede en leuke opvang van mijn dochter (hele geruststelling)
    Volg jullie verhalen met grote belangstelling en moest van Lonneke ook gelijk sponsseren. Nog heel veel plezier.

• 17 Januari 2010 - 14:22

Betty :

Wat onroerend allemaal en goed wat een mooie meiden zijn het. Ben blij dat het goed gaat ik ga een horen wat er op touw wordt gezet.

Veel succes met alle projecten en je onderhandelingen Dikke kus Betty inmiddels DUO Z collega hi hi moet er nog aan wennen hoor.

• 19 Januari 2010 - 12:28

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

De aankoop van het nieuwe tapdeck is goed besteed (je ziet, dat de kinderen aan het dansen een hoop plezier beleven).
    Jullie gaan je volgens mij pas echt ongemakkelijk voelen als ze de school "koningin en koning landheer" gaan noemen (als onderschrift bij een foto valt dan nog wel mee).

Rita en Fred,
    Xje

• 19 Januari 2010 - 19:48

Donald & Linda:

Mooi die eerste investeringen! Die meisjes zien er inderdaad als kleine dames uit, wat leuk! En dat allemaal in de leeftijdscategorie van Yumi!

• 19 Januari 2010 - 19:57

Stans:

Hallo Ad en Brenda,
    Allereerst nog een heel gezond en gelukkig 2010!!
    Wat leuk om jullie belevenissen zo te volgen via deze site. Zo te zien vervelen jullie je niet en zijn jullie al helemaal ingeburgerd. Wel een heel ander leventje hè dan het leven hier in Holland/Zoetermeer.
    Ik wens jullie heel veel succes en alle goeds.
    Liefs, Stans en Dik.

• 26 Januari 2010 - 10:50

Arie:

Zo te zien gaat het er daar iets leuker aan toe dan op die grote dance-feesten hier te lande. ook een prima manier om de traditionele normen en waarden te laten voortbestaan.

• 26 Juni 2010 - 20:09

De Van Der Laan's:

We zijn benieuwd naar ons sponsorkind.
    Hebben jullie er zicht op; al aan nieuwe schoenen toe?
    En wanneer moet het schoolgeld voor het nieuwe jaar betaald worden?
    Sorry, het briefje met alle gegevens ligt in NL en wij zitten in Spanje.
    mvg
    inavdl@gmail.com