uitvergaderd! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu uitvergaderd! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

uitvergaderd!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

26 September 2010 | Indonesië, Batavia

Ha die lezers,
Hoe is het in Holland? Op het nieuws zag ik dat het mooie weer nou toch wel echt voorbij is en dat er nog steeds geen regering is. Ook zag ik dat de ambtenaren er weer aan zullen moeten geloven. Tegen al mijn ex-collega’s: Jongens houdt moed, een eventuele bezuiniging op personeel kan ook het begin zijn van iets mooi nieuws in een ver land!

Inge van Diest, wanneer je dit leest wil je dan naar mijn reactie kijken die ik bij het vorige verslag heb geplaatst? Dan kunnen we mailen over jouw aanbod.
Ik heb inmiddels ook van Kasper en van Jopie&Gerard aanbiedingen gekregen om kinderen te sponsoren dus de leraressen gaan weer op zoek in een beduidend armer gedeelte van Jasri waarvandaan nog zeer weinig kinderen naar school komen. Ook jullie weer bedankt voor dit aanbod.
Wanneer mensen spontaan willen storten, bij mijn profiel staan de gegevens van het bankrekeningnummer.

In mijn vorige verslag had ik een bespreking met de leraressen aangekondigd en die hebben we inmiddels gehad. Ik wil alle mensen die daar een reactie op gestuurd hebben met vergadertips hartelijk bedanken. Het wvttk was moeilijk geïntroduceerd te krijgen kan ik jullie melden. Als er wat ter tafel komt is dat meestal eten!
Nee, zonder dollen, het was een zeer vruchtbare bijeenkomst waarbij zo’n 23 punten naar voren zijn gekomen. Die zijn gepriorioteerd en we beginnen nu gewoon het lijstje af te werken. Sommige zaken stonden ook al in het plan van vorig jaar en er zijn er weer de nodige bijgekomen dus voorlopig kunnen we vooruit.
Wat we eerst gaan doen is het kopen van een prijzen anex opbergkast/vitrine. Die stond al heel lang op de lijst en dat gaat nu dus beginnen. Ten tweede gaan we speelgoed voor in de klas kopen. Educatief speelgoed en ook gewoon leuk spul voor handenarbeid.
We hebben in het verleden al veel aan buitenspeeltoestellen gedaan (zie vorige verslagen en foto’s) en nu gaan we dus in de klas de nodige extra’s verzorgen. Verder gaan we een soort voedselprogramma doen. Dat klinkt heel zwaar maar het betekent niet meer dan dat er elke zaterdag gezamenlijk een gezonde maaltijd wordt genoten. Daar beginnen we mee in oktober en na een maand kijken we hoe dat loopt.

Dit zijn de dingen waar we eerst mee beginnen. Er staan verder nog heel wat andere zaken op het programma zoals het verven van de lokalen, kasten en een soort van locker, een ehbo-kamer, danskostuums, tandenborstels enzovoort maar daar beginnen we aan als we deze eerste zaken naar tevredenheid hebben kunnen aanschaffen. Je weet immers maar nooit of er vanwege voortschrijdend inzicht of calamiteiten opeens iets anders belangrijks tussendoor moet.

Daarnaast loopt het zwemmen en het aanvullen van de salarissen gewoon door. Met andere woorden dankzij jullie giften kunnen we het hier voor zowel leerlingen als personeel net even iets leuker maken en dat is toch mooi. Allemaal hartstikke bedankt voor jullie bijdragen.
Salam hangat,
Ad en Brenda
p.s.Volgende keer zal ik weer voor nieuwe foto’s zorgen

  • 27 September 2010 - 08:52

    Nico:

    Kijk volgens mij ben ik de eerste ha ha.
    Goed verhaal met een mooie actie lijst.
    Ik vind het elke keer weer heel bijzonder hoeveel er wel niet kan worden gedaan voor zo'n school. Mooi is dat het voor leerlingen en voor personeel is.
    Geweldig dat de fondsen werving goed loopt zodat er veel extra kinderen naar de Bina kunnen.
    Na een heftig weekend gaat voor Coen komend weekend het nieuwe avontuur beginnen, we zijn er heel benieuwd naar.
    Samen met zijn verhalen, die van jullie en van een vriend van me die twee jaar aan het rondreizen is heb ik een dagtaak aan "waar ben jij nu" bijhouden.
    Werken gaat niet lukken.
    Op naar de volgende site dus.
    De mats,
    Nico

  • 11 Oktober 2010 - 10:06

    Rita En Fred:

    Hoi Brenda en Ad,

    Na terugkomst van ons familiebezoek in Turkije even snel naar jullie site gegaan voor de laatste update.
    Jullie hebben niet stil gezeten en gaan nog steeds vol gas door met jullie fantastisch werk!!
    Nog even en mogen jullie van jullie "rust genieten" in Nederland.
    We zien jullie.

    Rita en Fred

  • 21 Oktober 2010 - 13:29

    Saskia:

    Hoi Ad & Bren!

    Hier is de winter wel zo'n beetje begonnen, ik loop al in mijn winterjas! Maar jullie zitten nog heerlijk in de zomerse temperaturen. Wanneer kwamen jullie nou ook alweer naar Nederland. Al m'n mailtjes over Bali had ik in een mapje gestopt maar die zijn spontaan verdwenen :( Maarja zit al voor tickets te kijken voor over een jaar haha! Nou als je hier ben Ad kan je misschien wel weer een x mee naar Feyenoord (al is dat ook om te janken af en toe maarja Feyenoord supporter ben je niet voor je lol) Geniet nog maar van het warme weertje daar, want hier moet je in je dikke trui en sjaal rondlopen!
    xxx Sas

  • 21 Oktober 2010 - 18:46

    Donald:

    Hoi Ad & Brenda!
    Ja, deze had ik wel ontvangen als mail. Volgend project, zwemkleding voor de kids...;-) Rondje Zeeman of zo.
    Tot gauw weer!

  • 22 Oktober 2010 - 09:15

    Lonneke:

    Lieve Ad en Brenda.

    Ik kreeg geen mailtjes meer dat er nieuwe berichten op de site geplaatst waren en ik vond het al zo stil. Ga ik kijken, zijn er 3 nieuwe berichten geplaatst! Ik snap er niets van :(
    Ik zie dat jullie geweldige werk met vaart wordt voortgezet en dat is hartstikke fijn. Ook dat er zoveel mensen kids willen "adopteren" is helemaal te gek! :D
    Mijn donatie kunnen jullie verwachten met kerst (papa moest ook worden afbetaald he ;))
    Ik heb een week of 4 geleden ook een brief gestuurd voor jullie en Ayuk met foto's. Hoe lang doen ze daar gemiddeld over? Ik vraag me af of het aan is gekomen/ aan gaat komen!
    Geef iedereen daar de hartelijke groeten van mij en ik mail snel weer.

    Veel liefs, Lonneke

    ps; jullie zijn alweer bijna terug in Nederland! Moeten we echt afspreken hoor :D

  • 26 Oktober 2010 - 14:09

    Norbert:

    beste Ad,

    Heel toevallig kom ik uit op deze site en zie dat jij volgens mij mijn ouwe dienstmaatje bent van 30 jaar geleden(!) alweer. Goed om je verhalen te lezen en te zien dat je zo vol passie en zinvol bezig bent.
    Groet Norbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 176124

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: