gebeurt er nog wel wat? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu gebeurt er nog wel wat? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

gebeurt er nog wel wat?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

17 November 2009 | Indonesië, Batavia

Ha die lui,
Het is al even stil vanaf Bali dus bij deze een kort verslagje. Anders denken jullie wellicht: zo, die zijn met de poet en de oosterzon vertrokken en daar hoor je nooit meer wat van.
Op dit moment wordt er dus gewerkt aan de tafeltjes en bankjes (sorry Donald geen Europese aanbestedingsprocedure doorlopen, eerder een Balinese). In tegenstelling tot de huidige bankjes krijgen deze een leuning en de tafeltjes krijgen een laadje (laci op zijn indonesisch spreek uit laatjie). Overmorgen gaan we kijken waar de bankjes gemaakt worden en dan zal ik daarna ook een foto plaatsen. Met de vrijwilligster uit Holland loopt het ook goed. Ze is hier welkom en ze heeft ook al geboekt. Ik ga er vanuit dat ze ook wel eens een berichtje op deze site zal plaatsen en wellicht gaat ze er zelf wel een bijhouden.In januari is ze hier.
Grappig he dat er nog nederlandse woorden in het Indonenesisch voorkomen zoals dat laci.Andere voorbeelden zijn ban (band), spanduk (spandoek).In de bouw zijn we wastafel en bovenlig tegengekomen en kusen (kozijn)en korden (gordijn). Een hele mooie vind ik knalpot (uitlaat) en ooit ben ik er middels een pantomime (doen alsof ik mijn rug aan het afdrogen was) achtergekomen dat handdoek hier handuk is.
Op het persoonlijke vlak gaat het ook goed. We hebben inmiddels een auto (van ons eigen geld, maak je geen zorgen)en die is ook met een ceremonie ingewijd. Daarnaast zijn we met de architect bezig over ons guesthouse. Gezien de aankomende regentijd zal de bouw daarvan pas in juni 2010 beginnen en dan eind 2010 klaar zijn.
Leuk dat jullie reageren op onze verhaaltjes. Jeroen en peter B ik heb jullie emailadres niet dus kan niet rechtstreeks op jullie reageren. Inderdaad peter je was briljant!!
Goed mensen over een week of zo waarschijnlijk wat concreter nieuws en hopenlijk een fotootje. ik probeer dan ook wat meer te kunnen melden over die activiteitenkalender en de lerarensalarisen (ik dacht zelf aan 3 keer de balkendenorm Fred).
Salam hangat (voor lodewijk en mijn broer Nico HANGMAT!!) en tot de volgende keer,
Ad en Brenda

Inmiddels is het 2 dagen later en zijn we bij de tukang kayu (timmerman) geweest die de tafeltjes en bankjes maakt. Het is een plaatselijk bedrijfje en er worden 35 setjes gemaakt. Op de foto's zie je een gedeelte dat al in elkaar zi tmaar nog moet worden afgewerkt (schuren en lakken enzo) en je zie teen timmerman aan het werk naast een stapel tafeltjes zonder bovenblad.

  • 17 November 2009 - 11:21

    Arthur Aponno:

    Hey Ad en Brenda, mooi al die verbasteringen uit het Nederlands. Zelf ben ik op Ujung Pandang op een bouwkeet een keer het woord direksiekeet tegengekomen. Met in je achterhoofd de wetenschap dat ik voor Eveline en Ron altijd Appie ben, vind ik het mooi om te weten dat er op Bali een gunung Apie is. Maar zo noemen in Indonesië geloof ik iedere vulkaan.

  • 18 November 2009 - 11:37

    Lonneke:

    Hey Ad!

    uiteraard zal ik berichtjes plaatsen, had al een waarbenjij.nu van een eerdere reis en ik heb die andere er al aan toegevoegd!

    wat een leuk verhaal weer, ik kan dus gewoon nederlands blijven praten?! hahahaha.

    groetjes! lonneke

  • 18 November 2009 - 14:16

    Nico:

    He broertie en schoonsustie,

    Of schrijf je dat dan weer anders op Bali ha ha. We hebben al het een en ander gemeild maar mooi om dit weer te lezen. Natuurlijk gaat het uitgeprint in de map van ma.
    Als we de balkenendenorm in roepies nemen dan komen de salarisen toch redelijk in de buurt?
    Ik weet niet hoe het daar is maar hier is het vandaag harde wind.
    Ben op de motor naar het werk en die is tweee keer omgewaait en staat nu binnen. Hij is trouwens verkocht per volgende week maar dat terzijde. Succes met de school en het foto's maken en de groeten vanuit de hangmat.

    Nico

  • 19 November 2009 - 15:43

    Nico:

    Wellicht volgende project.
    ARBO cursus en werkschoenen voor de timmerman. Schitterend die foto's. Prachtig zo'n open werkplaats, dat is dan weer wel ARBO geen stoflongen.
    Die timmerman laat er geen gras over groeien want er staat al behoorlijk wat klaar, top!
    Even m'n ogen dicht, concentreren en ik ben even terug naast Ad in de auto langs al die werkplaatsen buiten Ubud.
    Ogen open en... k.... in ben weer in Zoetermeer.

    Groetjes,

    Nico

  • 23 November 2009 - 19:20

    Marion:

    Hi Brenda en Ad,
    Wat een leuke foto's van de nieuwe meubeltjes, heerlijk zo werken in de buitenlucht!!! Nou, jullie zullen het wel weten, want, en, dus, maaaar, is 't hier echt pokkeweer!!! En dit is pas het begin van een lange winter.....Dan moet ik erg veel aan jullie denken, lekker in jullie zomerse kloffie, hi, hi. Ben nu al benieuwd naar jullie volgende bericht en foto's. Dikke X Marion

  • 24 November 2009 - 14:11

    Peter Pieplenbosch:

    Hi my good friends in Bali

    Ja, zoals je ziet heb ik jullie avonturensite weder ontdekt !
    Kan nu alles op de voet volgen !
    Net wat Nico schrijft, als ik mijn ogen dicht doe zie ik alles weer voor me. Hoop spoedig...ha,ha, Jasri weer wat onveiliger te maken.
    Andeng, andeng speciaal voor mijn Balinese zwager !
    Hoe is het met de Behasa van jullie gesteld ? Zijn jullie mij al voorbij gestreefd ? Ha,ha.
    Matursuksema,bli ,grt.Peter P.


  • 24 November 2009 - 21:28

    Peter Beeuwkes:

    Hoi Ad, mijn e-mailadres is
    beeluwkes9@zonnet.nl
    Die "l" hoort er tussen is er ooit in terecht gekomen en ik weet hoe ik er vanaf moet komen.

    Groeten

    Peter

  • 26 November 2009 - 07:58

    Rita En Fred:

    Hoi Brenda en Ad,

    'T is leuk om te zien, dat er wat vaart komt in het vervangen van de inventaris. Lijkt me geweldig om straks al die kleine ukken aan de nieuwe tafeltjes te zien zitten. We zijn wel een beetje jaloers, dat de werkzaamheden lekker in de open lucht kunnen worden gedaan. Hier waaien we al een week de weg af en waren de tafeltjes al krom getrokken van de regen.
    Ik heb jullie nog niet gehoord over het bezoek van Sinterklaas aan de school?!(graag ook wat foto's). En vergeet de kerstboom niet.

    groetjes,
    Rita en Fred
    Xje

  • 27 November 2009 - 10:48

    Joram:

    Hej Ad en Brenda!
    De tafels en stoelen zien er goed uit.. Mooi tropisch hardhout! Als je er een container vol van hebt, is het dan ook interessant om ze naar Nederland te verschepen?

    Het blikkie-terug is vandaag een beetje pover (er is bijna niemand) maar ik zal vanavond in ieder geval nog wel eentje opentrekken op jullie gezondheid.

    Groeten!

  • 09 December 2009 - 12:52

    Rita En Fred:

    Hoi Ad en Brenda,

    We zijn nog aan het uit-puffen. Het afgelopen weekend op "kerstbomen-jacht geweest het huis in kerstsfeer gebracht.
    Maar het zwaarste komt nog, -volgens de weer-voorspellers gaat het vriezen met mogelijke een witte kerst-, we moeten ons dus op zeker gaan voorbereiden de elfsteden-tocht (moet je toch minimaal negen uur niet meer uit je stoel kunnen komen).
    En jullie?, we hadden wel verwacht een vrolijk
    zwaaiende klas achter de nieuwe tafeltjes op een foto te kunnen bewonde-ren (we willen alles veel te snel he!).
    Weet je wat we boeken wat verlof in tot 4 janu-ari, komen we tot rust en werken is ook niet alles (uitspraak van een bekend "Oosterheems wijs-geer).

    Rita en Fred
    Xje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 176121

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: