De feestdagen zijn voorbij. - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu De feestdagen zijn voorbij. - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

De feestdagen zijn voorbij.

Door: ad landheer

Blijf op de hoogte en volg ad

09 April 2013 | Indonesië, Amlapura

Ha die lezers,
De feestdagen zijn hier nu een beetje voorbij. Nadat we in maart eerst Nyepi hadden gehad en eind maar Galungan, was het afgelopen zaterdag Kuningan. Rond deze hindoe-feestdagen zijn de scholen vrij (vergelijkbaar met onze kerstvakantie). Gisteren zijn ze dus weer begonnen en vandaag ben ik langs geweest. We gaan de laatste paar maanden van het schooljaar in en dan zit het er voor dit schooljaar weer op. Betekent ook weer dat er veel kinderen van school gaan en we hopenlijk weer veel nieuwe kinderen kunnen gaan ontvangen in het nieuwe schooljaar.
Wij zijn hier nog tot half mei dus ruim een maand en ik hoop dat de 2 "bouwprojecten" - bestrating van (een gedeelte van) het schoolplein en restauratie van de overkapping van het schoolplein - dan een beetje op de rails staan.
Al met al is het toch weer een mooi schooljaar geweest. We hebben bijvoorbeeld een ehbo-ruimte kunnen bouwen, voor 22 leerlingen hebben we het verschil kunnen maken waardoor ze wel naar school zijn gegaan dit jaar en het tandenpoetsen loopt goed.
Dat alles dankzij jullie donaties en daat zijn we erg dankbaar voor. Jullie stellen ons in staat om de kleuterschool hier hulp te geven waar contnuiteit inzit. Dat is denk het mooiste dat we voor onze kleuterschool een vaste waarde kunnen zijn waar ze op kunnen rekenen.
Zondag doen we weer mee aan een kleurwedstrijd en eens kijken of we dan wel die 1e prijs kunnen pakken. Bij dit verslag 2 foto's van vandaag op school tijdens het speelkwartier.
Allemaal weer van harte bedankt voor jullie steun en salam hangat,
Ad en Brenda

• 09 April 2013 - 06:24

Niels En Inge:

Hoi Ad en Brenda
    pak die kleur wedstryd prys we duimen we zyn mei en juni in holland dus we gaan weer even by praten hoop ik
    email even in die tyd waar je zit
    NenI

• 09 April 2013 - 09:12

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Bij ons zijn de feestdagen ook voorbij en hebben we de vijfde koude golf net achter de rug. We hopen, dat de kleurwedstrijd weer net zo'n succes wordt als de vorige keer.

Rita en Fred,
    xje

• 09 April 2013 - 11:26

Nico:

Hoi Bina's

Wellicht is het een idee dat jullie ook een kleurplaat maken en mee doen in de buiten categorie, je weet maar nooit.
    Veel kleurplezier.

Nico

• 09 April 2013 - 11:33

Brenda Reimers:

Hi Ad en Brenda,

Wat houdt het tandenpoetsen project in? Mijn zwager, Henk Sulkers is tandarts en hij heeft de tandendoosjes van YOYOI Stylish Fairtrade gesponsord. Hij heeft mij € 20 gegeven om te besteden aan een goed doel dat met tanden te maken heeft. Misschien voor jullie tandenpoetsen project? Zo ja, dan krijgen jullie deze € 20. Kan ik eventueel foto's maken van de (poetsende) kindertjes als ik bij jullie ben? De foto's worden op de facebook pagina van YOYOI Stylish Fairtrade geplaatst. Ik hoor 't wel..

Tot gauw!
    Brenda X

• 11 April 2013 - 21:51

Nathalie:

Hee lieverds,
    Wat gaat zo‘n schooljaar toch weer snel voorbij. En hopelijk dat er weer veel sponsors zich aanmelden voor het nieuwe schooljaar! Ik doe weer mee hoor!! God Bless you both!
    X Net

• 15 April 2013 - 11:53

Ad En Brenda:

allemaal bedankt voor jullie reacties en Nathalie lief dat je weer mee wilt doen in het nieuwe schooljaar. Wanneer het weer zover is laat ik van me horen. groetjes.