een nieuw schooljaar in Corona tijden - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu een nieuw schooljaar in Corona tijden - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

een nieuw schooljaar in Corona tijden

Door: Ad en Brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

07 Juli 2020 | Indonesië, Amlapura

Beste lezers,
Normaal gesproken zou het nieuwe schooljaar over ongeveer een week beginnen en zouden wij op Bali zijn en niet in Nederland zoals nu het geval is. Corona heeft alle planningen behoorlijk overhoop gegooid. Het inschrijven voor onze kleuterschool is wel gewoon gestart maar het daadwerkelijk weer naar school gaan zou weleens pas in augustus of wellicht pas september kunnen plaatsvinden. Normaal gesproken ga ik eind juli begin augustus samen met het hoofd van de school en een lerares alle aanvragers langs om gezamenlijk vast te stellen welke leerlingen in dat schooljaar door ons bekostigd gaan worden. Vanwege Corona kan dat dus niet. Op dit moment is het nog onduidelijk wanneer wij Indonesië weer in kunnen nu het is gesloten voor toeristen en mensen met ons soort sociaal cultureel visum. Er wordt vanuit de Balinese overheid gehoopt op het weer open gaan per half september alleen maakt de centrale regering in Jakarta uiteindelijk uit wanneer grenzen weer open gaan en het aantal besmettingen per dag is nog niet aan het dalen.
Vanwege het bovenstaande en ook vanwege het feit dat er o.a. door Corona sponsoren zijn afgevallen (er zijn ook sponsoren afgevallen omdat ze na een aantal jaren naar een ander doel wilden overstappen) hebben we besloten om dit nieuwe schooljaar voor maximaal 20 kinderen het schoolgeld en de uniformen te gaan betalen. Omdat er van de kinderen die we het afgelopen jaar hebben gesteund 3 ook dit jaar naar school zullen gaan kunnen we dus de kosten van 17 nieuwe leerlingen op ons nemen. Omdat we er zelf niet bij zijn hebben we met de leraressen afgesproken dat zijn van de aanvragen die binnen komen de 17 zullen kiezen die onze hulp het hardst nodig hebben. Dat zal best een heel moeilijke taak worden omdat er door de Corona crisis heel veel mensen zijn waarvan (delen van) hun inkomsten zijn weggevallen omdat er nagenoeg geen sprake meer is van toerisme op dit moment. De juffen houden ons op de hoogte hoe e.e.a. verloopt en natuurlijk laat ik jullie dat dan weten. Laten we hopen dat iedereen gezond blijft en dat we deze crisis zo snel mogelijk achter ons kunnen laten en met vertrouwen de toekomst tegemoet kunnen gaan.
Salam hangat,
Ad en Brenda