een nieuw schooljaar begint..... - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu een nieuw schooljaar begint..... - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

een nieuw schooljaar begint.....

Door: ad en brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

01 Augustus 2021 | Indonesië, Amlapura

Beste lezers,
Het schooljaar 2021/2022 is begonnen. Best wel vreemd om aan een nieuw schooljaar te beginnen terwijl het afgelopen schooljaar de school geen dag geopend is geweest vanwege alle Corona-maatregelen. Gelukkig hebben de kinderen dat schooljaar wel online dagelijks opdrachten gekregen en hebben ze hun resultaten ook kunnen laten zien maar het is natuurlijk verre van ideaal. Nu dus de aanvang van een nieuw schooljaar waarbij het zeker is dat de school de eerste tijd de deuren ook niet mag openen omdat op dit moment in Indonesie de Delta-variant rondwaart en er daarnaast veel reisbewegingen zijn geweest na afloop van de Ramadan. Hierdoor is het aantal besmetting behoorlijk gestegen en zijn de maatregelen vanuit de overheid strenger geworden. Normaal gesproken ga ik met het hoofd van de school en 1 van de juffen de huizen langs van de mensen die onze hulp aangevraagd hebben. Voor de 2e keer op rij kon ik daar nu niet bij aanwezig zijn. Het hoofd van de school is met pensioen gegaan aan het einde van het afgelopen schooljaar maar zij voelt zich zo betrokken bij de kleuterschool en haar dorpsgenoten dat ze samen met 1 van de juffen ondanks pensioen de aanvragers is langsgegaan. Er waren dit jaar 30 aanvragers maar ik heb aangegeven dat ik gezien ons budget slecht voor 25 kinderen het maandelijkse schoolgeld kan bekostigen. Na overleg met de juffen hebben we alsvolgt besloten. We betalen voor alle 30 aanvragers het inschrijfgeld, boekenpakket en schoolkleding en we betalen maandelijks voor 25 kinderen het schoolgeld maar dat wordt verdeeld over alle 30 kinderen zodat de ouders van alle 30 kinderen per maand slechts een geringe eigen bijdragen hoeven te doen (minder dan €1,- per maand). We denken hiermee te voorkomen dat er ouders afhaken en dat we daardoor alle 30 kinderen binnen boord kunnen houden. Ik vind het een mooie oplossing. Ik hoop dat de kinderen binnen afzienbare tijd naar school kunnen zodat ze gezamenlijke activeiten kunnen doen en klassikaal les kunnen gaan krijgen. Ik ben jullie als donateurs verschrikkelijk dankbaar dat we na al die jaren nog steeds in staat zijn om voor een substantieel aantal kinderen het verschil te kunnen maken tussen wel en niet naar de kleuterschool gaan. Hartstikke bedankt daarvoor en laten we ondanks alles hopen op een mooi schooljaar 2021/2022! Salam hangat, Ad en Brenda.

• 01 Augustus 2021 - 10:59

Els:

Mooie oplossing gevonden zodat alle kleuters naar school kunnen komen. (als dit weer kan)
    Het is heel jammer dat de kinderen nog niet naar school kunnen, ze genieten er echt van en dat gaat vast weer gebeuren.
    Succes!