het heeft even geduurd.... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu het heeft even geduurd.... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

het heeft even geduurd....

Blijf op de hoogte en volg ad

20 November 2012 | Indonesië, Kuta

Jasri 20 november 2012,
ha die lezers,
Daar zijn we weer. Het heeft even geduurd maar er is wel weer wat te vertellen. Met het schooltje en de kinderen gaat het allemaal op een goede manier zijn gangetje, er wordt geleerd, gegeten en af en toe gezwommen (zie foto). er gebeuren geen bijzondere dingen maar alles gaat goed en de sfeer op school is goed. Met andere woorden, iedereen heeft het naar zijn zin.
De bouw van de ehbo-ruimte is mooi opgeschoten (zie de foto's). De deur moet nog geleverd worden en ingehangen maar voor de rest zijn we al een heel eind op streek en dan kan er binnenkort met de inrichting begonnen worden. Een bed, een medicijn kastje en van die dingen. De wastafel is buiten en dat is mooi want we willen ook een soort van tandenpoetsprogramma opzetten en dat zou dan mooi daar kunnen gebeuren. Kinderen in Indonesie snoepen best veel dus is het belangrijk dat ze leren tandenpoetsen.
Dankzij de gift van bersma advisering hebben we dus het extraproject van de ehbo-ruimte kunnen doen maar er is meer. we hebben weer een mooie gift ontvangen en daarom kunnen we ook een deel van het schoolplein laten bestraten. dat bestaat nu voor een groot deel uit aangestampte grond maar na een regenbui is dat natuurlijk een modderpoel. ook deze gulle gever willen we mede namens de kinderen en de juffen hartelijk bedanken. Het is fantastisch dat we niet alleen continuiteit in hulp kunnen bieden (we zijn inmiddels al 3 jaar goed bezig met zijn allen denken wij) maar dat we door extra giften ook in staat zijn om af en toe iets extra's te doen aan het gebouw. wanneer de bestrating af is, is er eigenlijk nog maar 1 ding op te knappen op de school en dat is het dak van de overkapping op het schoolplein. Dat is een eventueel volgend project maar eerst gaan we natuurlijk de ehbo-ruimte afmaken en inrichten en daarna de bestrating doen en ondertussen blijven we de school steunen in de vaste lasten en betalen we maandlijks voor een hoop ouders het schoolgeld.
we zijn heel blij dat we dit dankzij jullie giften kunnen doen dus naast de incidentele donateurs willen we ook de vaste donateurs bedanken voor hun maandelijks trouwe bijdragen!!
Wij zijn nog ongeveer 2 weken hier en dan komen we weer even naar NL maar in het nieuwe jaar 2012 gaan we weer lekker verder met TK Binapurwaka!
salam hangat,
Ad en Brenda

• 20 November 2012 - 12:08

Rita En Fred:

Hoi Brenda en Ad,

Die EHBO-ruimte begint er strak uit te zien!
    Enne hartstikke fijn, dat jullie over een paar weken weer
    een poosje naar Nederland komen!
    We kijken naar jullie uit!!

Rita en Fred,
    xje

• 20 November 2012 - 14:13

Nico:

Goed dat alles eigenlijk zo z'n gangetje gaat. We hadden natuurlijk ook niet anders verwacht.
    Hoe groot is de EHBO ruimte nou eigenlijk want vanaf de foto lijkt het of er niet veel plaats voor inrichting is of zie ik dat verkeerd?
    Wij kijken ondertussen uit naar jullie holland trip, mooi dat we elkaar snel zien,

Groetjes,
    Nico

• 20 November 2012 - 15:36

Ad En Brenda:

Hpo Nico, de ruimte is ongeveer 3 bij 2 (3 breed en 2 diep) dus dat bed en zo'n kastje kunnen er wel in, Hij is niet bedoeld voor groepstrainingen :) maar wanneer er iets is met een kind kan ze mooi apart genopmen worden. Dus het lijkt mij groot genoeg.

• 21 November 2012 - 11:13

Ilona:

hoi Ad, je had gehoord dat Els en Kees een hele voorraad verbandmiddelen, pleisters e.d. gekregen hadden voor JS? Misschien willen ze wat afstaan voor jullie EHBO-ruimte

• 21 November 2012 - 12:07

Peter & Jacqueline:

Hoi zwager,

Weer goed werk verricht voor het schooltje. Ziet er goed uit ! Fijn voor de kinderen als er wat mocht zijn en ook nog en educatief tandenpoets plekje voor de mond en tandenpoets instructie . Goed hoor. jullie zijn wel erg begaan met al die kinderen. God Bless you all.
    In bovenstaande brief schreef je , dat dat jullie weer even naar Nederland komen en in het nieuwe jaar weer verder gaan met TK Binapurwaka in het jaar 2012, het zal ten rechte door jouw bedoeld zijn: 2013 ! Is je vergeven Ad, ....ha,ha. Wij hopen jullie gauw te zien en kunnen jullie binnenkort ook voor het schooltje een kleine donatie tegemoet zien. Tot gauw, grt. P.& J.

• 21 November 2012 - 13:51

Ad En Brenda:

Je hebt helemaal gelijk Peter, ik blijk weer een jaar achter te lopen.... Op zich een goed idee Ilona, ik ga het er met hen over hebben maar ik had ook al gehoord dat ze de nodige spullen al aan de puskesmas hebben overgedragen voorzover het over medicijnen gaat. bedankt voor de tip, ik had er zelf niet aan gedacht.

• 24 November 2012 - 19:04

Marcel:

Hallo Ad en Brenda,

Ziet er goed uit, die ehbo-ruimte. Er komt steeds meer bij, super!
    Die kids verdienen het.
    Wanneer zijn jullie precies in Nederland? Op 13 december zeker toch, om ons Fred uit te zwaaien?
    Wellicht kunnen we er weer een pituite-kwartaalborrel tegenaan gooien. Altijd gezellig.
    Grtz Marcel

• 23 December 2012 - 15:50

Jose Spiessens:

Hoi Brenda en Ad,
    Geweldig project! Wij hebben elkaar gesproken op de verjaardag van Stans. Ik ben de schoolzus van Stans, vrouw van Humphrey. Misschien herinner je ons nog? Wij gaan deze zomer naar Bali en komen zover ik weet bij jullie in de buurt. We zouden het leuk vinden jullie schooltje te zien en mogeljk kunnen we nog iets voor jullie meenemen? Waar moeten we dan zijn, als jullie het leuk vinden als we langs komen en als het mogelijk is?
    groeten Jose en Humphrey