koud? - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu koud? - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

koud?

Door: ad landheer

Blijf op de hoogte en volg ad

17 Februari 2013 | Indonesië, Amlapura

Jasri, 17 februari 2013,
Ha die lezers,
Inmiddels ben ik alweer een maand op Bali en Brenda alweer 2 weken. Brenda had Jose meegenomen en die heeft namens alle ex cfi/duo-collega's met eigen ogen kunnen zien hoe het gaat met de TK Bina Purwaka. En het gaat gewoon goed.Wanneer de DUO-ers vragen hjebben kunnen jullie ze gewoon aan Jose stellen hoor.
Half januari is de 2e helft van het schooljaar weer begonnen en de tandjes worden dus weer dagelijks gepoetst. Wat op dit moment niet gebeurt is zwemmen. Het is nu regenseizoen en het is voor de kinderen te koud (!) om te zwemmen. Het is nog steeds minimaal 28 graden maar de temperatuur van het water is te koud omdat het zwembad niet verwarmd is, de zon het water minder kan verwarmen en het regenwater dat in het zwembad komt ook kouder is. Deze zaterdag is er wel weer gezwommen .
Aanstaande zondag gaan we met 5 kinderen meedoen met een grote kleur/tekenwedstrijd die in het teken staat van "houd Bali groen en schoon". Wanneer we hier in ons district Karangasem winnen gaan we door naar een finale op eilandniveau. We gaan het merken maar ik ga in ieder geval proberen om zondag foto's te maken. Ik zag wel bij de inschrijfformulieren staan dat er over de uitslag van de wedstrijd niet met de jury kon worden gecorrespondeerd.
De bouwactiviteiten die voor de 2e helft van dit schooljaar gepland staan en waarvan ik hoop dat we ze kunnen gaan uitvoeren, zijn het bestraten van een deel van het schoolplein en het renoveren van de gedeeltelijke overkapping van het schoolplein. Onder die overkapping worden o.a. de Balinese danslessen gegeven.
Goed, jullie zijn weer op de hoogte van hoe het gaat met de TK en zoals al gezegd, het gaat Goed!
Salam hangat,
Ad en Brenda

  • 17 Februari 2013 - 09:12

    Nathalie :

    Hallo Ad en Brenda,
    Ik vind het elke keer zo gaaf om te lezen wat jullie doen!
    God Bless you


  • 19 Februari 2013 - 10:13

    Rita En Fred:

    Hoi Brenda en Ad,

    Leuk om weer de stand van zaken van jullie te horen.
    28 graden en te koud??, wij bereiden ons hiervoor op
    de 3e koude aanval van "onze" winter.

    Rita en Fred,
    xje

  • 09 Juni 2013 - 19:58

    Eric Ten Sande:

    Geachte heer Landheer,

    Onlangs werd ik door iemand uit uw vriendenkring getipt over het werk dat u en uw vrouw op Bali doen, en ik ben erg onder de indruk ! Dit soort projecten heeft altijd onze grote belangstelling !
    Mijn vrouw Joyce en ik hebben een sterke band met Indonesië, mede door onze achtergronden, maar ook door de familie die daar woont. Deze factoren hebben een nadrukkelijke rol gespeeld in ons besluit om een huis te kopen, vlakbij de familie in Jakarta. Zodra ik gepensioneerd ben ( het kan mij niet snel genoeg gaan, maar ik moet gewoon nog 3 jaar door...) willen Joyce en ik per keer wat langer naar Indonesië dan tot nu toe. We proberen elk jaar die kant op te gaan, maar het is door mijn werk niet mogelijk langer dan 4 tot 5 weken weg te blijven.
    Wij zijn al jaren actief als vrijwilliger van het Wereld Natuur Fonds. Eén van de pensioenplannen is om in Indonesië op lokaal en/of regionaal niveau - ook op vrijwillige basis - bij te dragen aan de bescherming en
    - waar dit nog mogelijk is - het herstel van de unieke maar kwetsbare natuur.
    We realiseren ons dat de achteruitgang van flora en fauna in veel gevallen het directe gevolg is van structurele armoede onder de lokale bevolking. Daarom kan natuurbescherming alleen succes hebben als de leefomstandigheden en toekomstperspectieven van de lokale bevolking fundamenteel worden verbeterd en die mensen zelf ervaren dat natuurbescherming op de wat langere termijn geld oplevert.
    Daarom spreekt uw project op Bali ook zo aan, want daarin vind ik de elementen die in onze plannen zeker zullen meespelen !
    Mocht de gelegenheid zich voordoen, dan zou ik het erg leuk vinden als wij wat ideeën kunnen uitwisselen.
    Veel succes met uw Bali-project, en wie weet tot ziens !
    Hartelijke groet,
    Eric en Joyce ten Sande
    Indigoblauw 27
    2718 JZ Zoetermeer
    079-3611562


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 176409

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: