het schooljaar is weer voorbij - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van ad landheer - WaarBenJij.nu het schooljaar is weer voorbij - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van ad landheer - WaarBenJij.nu

het schooljaar is weer voorbij

Door: ad en brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

18 Juni 2015 | Nederland, Zoetermeer

Ha die lezers,
Laat ik beginnen me te verontschuldigen voor de te lange radio(blog)-stilte. Ik kan daar allerlei redenen voor opsommen maar feit is dat het te lang geleden is en dat is mijn schuld. Sorry.
Wij zijn inmiddels weer in Nederland waar we van afspraak naar afspraak gaan om zoveel mogelijk vrienden en familie te ontmoeten.
Op Bali is het inmiddels "zomer"-vakantie. Afgelopen vrijdag was de laatste schooldag op Bina Purwaka. Normaal gesproken duurt die 4 weken maar dit jaar is er aansluitend in religieuze vakantie vanwege Galungan en Kuningan (2 Balinese hindoe feestdagen) waardoor de school nu 6 weken dicht is. Veel van onze leerlingen zullen ons verlaten en doorstromen naar de SD Sekolah Dasar of te wel Lagere of Basis School. De meeste van onze leerlingen gaan maar 1 schooljaar naar de kleuterschool dus op 2 of 3 leerlingen na beginnen we eind juli met een nagenoeg volledig nieuw leerlingen bestand. Het verbaast mij altijd hoe snel al die nieuwe kinderen toch vlot het schoolregime oppakken en meelopen alsof ze er vorig jaar ook zaten. Er zullen ongetwijfeld ook in het nieuwe schooljaar weer aanvragen komen van ouders die het schoolgeld en de uniformen e.d. niet kunnen betalen. Dankzij jullie steun weten we nu al dat we die aanvragen na controle van omstandigheden ook kunnen honoreren. Het is een luxe positie om met zoveel vertrouwen van de donateurs te kunnen werken en zeker te weten dat we samen weer voor de nodige kinderen het verschil kunnen maken!
Dat hebben het afgelopen schooljaar op bestand van 61 leerlingen voor 29 leerlingen kunnen doen. Dus zowat de helft van het aantal leerlingen zit op onze kleuterschool dankzij jullie en voor die andere helft maken we het ook leuker omdat we zwemlessen betalen, maaltijden op zaterdag en andere extra's die voor al de kinderen gelden (en niet te vergeten de aanvulling op het salaris van de leerkrachten en de concierge).
Aan het einde van dit schooljaar wil ik jullie dan ook namens kinderen, personeel van Bina Purwaka en onszelf bedanken voor jullie trouwe steun. We hopen daar het volgend schooljaar weer op te mogen rekenen.
Salam Hangat,
Ad en Brenda.

• 19 Juni 2015 - 08:18

Miranda:

Het is een groot genoegen om maandelijk dit bedrag te betalen. Het van zo dichtbij zien wat onze kleine bijdage brengt geeft ons een extra stimulans om dit zolang het kan te blijven doen.

Jullie doen goed werk en zonder jullie inzet had dit zeker niet bereikt kunnen worden, dus ook voor jullie een pluim.

Gr. Ron en Miranda

• 19 Juni 2015 - 09:19

Nico:

Bina on top :)

• 24 September 2015 - 18:47

Rita En Fred:

De tijd vliegt, ook zo'n schooljaar is zo voorbij.
    Enne de volgende lichting staat al weer te trappelen.

xje