Terug in Holland - Reisverslag uit Oegstgeest, Nederland van ad landheer - WaarBenJij.nu Terug in Holland - Reisverslag uit Oegstgeest, Nederland van ad landheer - WaarBenJij.nu

Terug in Holland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg ad

07 December 2010 | Nederland, Oegstgeest

Beste lezers,
Allereerst wil ik iedereen bedanken die ons een reactie heeft gestuurd naar aanleiding van het vorige verslag over het overlijden van Michael, Het doet je goed en het troost je wanneer je die reacties leest. Bedankt!

Inmiddels zijn we beiden weer in Nederland en het is fijn om weer samen te zijn.
Toen ik in mijn linnen broek en halfopen schoenen de slurf instapte op schiphol was het -3 en zag ik voor het eerst sinds lang weer eens mijn eigen adem. Sjonge jonge wat was het koud en dat is het ook nog wel een paar dagen gebleven. Terwijl ik dit typ is het buiten dichte mist. Ik moet zeggen dat ik die weertypes (mist, vrieskou, sneeuw, ijzel) niet echt gemist heb maar goed ik heb ze weer even kunnen ervaren.
Ondertussen ook weer bruin brood met oude kaas, hutspot, snert, en appeltaart met slagroom op. Ook dat heb ik niet gemist (we eten heerlijk op Bali) maar als je er dan toch bent is het wel weer gewoon lekker.
Goed, genoeg over het in Nederland zijn en terug naar de kleuterschool want daar gaat het om.
Wat is er nog gebeurt? Ik had al verteld dat er kasten waren besteld en die staan er inmiddels. Ieder lokaal een kast en een vitrinekast in het kantoortje waar de prijzen en danskostuumpjes in staan. Foto’s tref je aan bij dit verslag. Op 1 van die foto’s zie je dat in het ene lokaal de tafeltjes en stoeltjes aan een verfbeurt toe zijn. Vorig jaar hebben we voor 1 lokaal nieuwe meubels gekocht en voor het ander lokaal zijn de meubeltjes nog wel goed maar ze hebben een verfje nodig. In de december vakantie (het schooltje is dan ongeveer 2 weken dicht i.v.m. de hindoefeestdagen Galungan en Kuningan) worden deze meubeltjes geverfd en daar heb ik geld voor achter gelaten. Verder zit er bij dit verslag een foto van moeder en kind. Die moeder had aangegeven dat ze het schoolgeld niet meer kon betalen. Ze had ook al een achterstand. Ik ben naar haar toegegaan en heb gevraagd wat er veranderd was sinds de inschrijving van haar kind. Toen ze het kind inschreef werkte ze nog bij een bouwproject (stenen en zand sjouwen) maar dat project is afgelopen en daarna heeft ze op de sawa (rijstvelden) kunnen werken maar ze is gevallen en loopt nu erg moeilijk en is aan het herstellen maar heeft dus geen inkomsten. Ze heeft 2 kinderen en de oudste van 11 gaat al niet meer naar de lagere school (spijbelt, want er is wel leerplicht voor die leeftijd maar controle is nihil) maar werkt ook ergens op een bouwproject. Van haar man heeft ze weinig steun te verwachten. Die is maar zelden thuis en haalt meer dan dat hij brengt. Het huisje op de foto is niet van haar zelf maar ze mag er wonen. Het was er keurig schoon en zijzelf en haar kind waren ook heel schoon maar het was heel heel armoedig. Ik heb dus gezegd dat wij het schoolgeld voor de rest van het schooljaar zullen betalen. Het jongetje gaat zo graag naar school.
Tot slot de zwemkleding aktie(s)!!! Hoe staat het daarmee? Jopie en Gerard die nu op bali zijn hebben wat zwemkleding meegenomen en er zijn wat aanbiedingen gedaan maar daarvan heb we nog geen stoffelijk bewijs. Half januari gaan we weer terug dus het zou prettig zijn wanneer we voor die tijd de verzamelde zwemkleding in ontvangst zouden kunnen nemen. Zet maar in je reactie waar en wanneer we het op kunnen halen en dan doen we dat. We zijn heel benieuwd.
Salam hangat en wellicht lopen we elkaar tegen het lijf de aankomende tijd,
Ad en Brenda


  • 07 December 2010 - 09:47

    Stans Oosterbaan:

    Hallo Ad en Brenda,
    Alleerst nog gecondoleerd met het overlijden van jullie neef.
    Ik lees altijd met veel belangstelling de verslagen van het schooltje en heb altijd veel respect voor mensen die zich voor dat soort projecten inzetten. Leuk om te lezen wat voor vorderingen jullie maken en de blijde gezichten te zien van de kindertjes.
    Ik wil graag weten wat het per jaar kost om een kind daar naar school
    te laten gaan, misschien kan ik dan ook wat doneren.
    Verder wens ik jullie een hele fijne tijd hier in het koude winterse Holland en hele fijne feestdagen met iedereen die je dierbaar is.
    Liefs en tot horens,
    Stans

  • 07 December 2010 - 10:02

    Nico:

    He luitjes,

    We hebben elkaar gesproken dus een korte reactie.
    Het was fijn jullie weer te zien, uiteraard.
    Ja ja het Hollands klimaat is ff anders als dat van Bali, maar iedereen heeft recht op zijn eigen portie kou en dat loop je op Bali mis ha ha.
    Ik zal nog achter de zwemkleren aan gaan en dat laat ik weten.
    Voor nu veel schaatsplezier,

    Nico

  • 07 December 2010 - 12:19

    Rita En Fred:

    Hoi Brenda en Ad,

    Fijn voor jullie, dat jullie weer in Holland zijn. Kun je weer wat cultuur snuiven, je (naaste)familie weer even lekker vasthouden en de contacten met je vrienden ophalen. Heb je nodig, want met die herinneringen kun je er straks weer even tegen op Bali.
    We spreken julie nog wel.

    Rita en Fred
    xje

  • 07 December 2010 - 17:57

    Donald En Linda:

    Hallo lui.

    Leuk weer wat op de weblog te lezen, na de sms'jes van een week of wat te lezen. Je triggert me meteen weer vwb de zwemkledij, ik zal via Sandra bij Yumi op school gaan rondvragen of wat ophangen, je hoort wel
    Enige kans op een get-together op korte termijn.

    Groeten!

  • 07 December 2010 - 19:41

    Netje:

    Fijn dat jullie weer samen zijn, zeker in deze kou kan je elkaars warmte goed gebruiken. Ik geloof dat ik jullie nog niet gecondoleerd heb met het overlijden van Michael, bij deze dus. Onder de Indo's in Zoetermeer heb ik het verhaal meerdere keren gehoord. Heel triest!! Er is mij meerdere keren gevraagd of ik hem persoonlijk kende. Ik kan me hem echter niet voor de geest halen.
    Lieverds.....geniet van al jullie andere dierbaren hier in Holland en .....natuurlijk de vrieskou.!!

    Heel veel liefs Netje

  • 16 December 2010 - 11:23

    Ammy En John:

    In februari jl hebben wij Ina v.d. Laan ontmoet in de lobby van ons hotel in Sanur. Zij vertelde over haar schoolbezoek in Jasri. Wij bezoeken jaarlijks school nr. 5 in Jasri om de dochter van vrienden in Jasri te filmen. Ina vroeg ons of wij dan ook naar Kadek Mei haar sponsorkind wilden kijken.
    In januari 2011 gaan we weer naar Sanur. Graag zouden wij u willen ontmoeten. U kunt mij bereiken op e-mail adres: boers.john@gmail.com. Zodra ik een nieuwe simkaart gekocht heb ben ik in Bali ook telefonisch bereikbaar.
    Wij wensen u prettige feestdagen en een voorspoedig 2011 toe.
    Ammy en John Boers

  • 03 Januari 2011 - 11:35

    Dorin:

    he Ad
    ik heb misschien een (nieuw) logeeradres voor jullie. Neem even contact met me op svp groetjes dorin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 176196

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: