We gaan weer volop helpen dit schooljaar - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu We gaan weer volop helpen dit schooljaar - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu
VIP-Report

We gaan weer volop helpen dit schooljaar

Door: ad

Blijf op de hoogte en volg ad

05 Augustus 2024 | Indonesië, Amlapura

Beste vrienden van de kleuterschool Bina Purwaka,

De juffen zijn de afgelopen dagen bij alle 36 aanvragers voor dit schooljaar op huisbezoek geweest en hebben geconcludeerd dat ze alle 36 voor onze hulp in aanmerking komen. Dat betekent dat we voor hen de uniformen, het boekengeld en het inschrijfgeld volledig betalen. Dat is zo'n €40 per leerling en dat betekent zelfs voor iemand die het wettelijk vastgestelde minimumloon verdient al een kwart van het maandsalaris. De mensen die bij ons een aanvraag hebben gedaan, halen dit minimumloon zeker niet omdat velen van hen dagloners, vissers of verkopers zijn die helemaal geen vast inkomen hebben maar afhankelijk zijn van dag inkomsten en dus ook van dag op dag leven

Daarnaast betalen we voor alle 44 ingeschreven leerlingen de helft van het maandelijkse schoolgeld zodat de kleuterschool voor iedereen iets toegankelijker wordt.

We zijn heel blij dat we ook dit jaar dankzij jullie steun de kleuters in Jasri kunnen helpen naar school te gaan. We willen alle vaste donateurs bedanken voor jullie trouwe steun en daarnaast onze dank uitspreken naar de mensen die ons een eenmalige gift hebben gegeven die in veel gevallen niet echt eenmalig is omdat zij dat al een aantal schooljaren na elkaar doen. Allemaal hartstikke bedankt!!!

Op de foto's zie je een aantal van de huizen waar de juffen zijn geweest en op de laatste foto zie je dat het 1e van de 3 uniformen wordt uitgedeeld. Nogmaals allen hartelijk bedankt voor jullie steun!!!

Salam hangat,

Ad en Brenda