eindelijk weer ter plekke - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu eindelijk weer ter plekke - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu
VIP-Report

eindelijk weer ter plekke

Door: ad

Blijf op de hoogte en volg ad

22 September 2024 | Indonesië, Amlapura

Beste vrienden van TK Bina Purwaka,

Eergisteren ben ik voor de 1e keer in dit nieuwe schooljaar langs geweest bij de kleuterschool. Zoals altijd was dat heel erg leuk en word je er heel vrolijk van. Ik had van een vriendin van onze dochter Cindy een grote hoeveelheid pennen mee gekregen dus die kon ik mooi uitdelen en daar waren de kinderen heel blij mee.

Het is mooi om te zien hoe deze kinderen die nog relatief kort op school zitten al helemaal in de schoolroutines zitten en zich ontzettend thuis voelen op school, De energie barste er van af zoveel lol als ze met elkaar hadden.

Hoewel ze me voor het eerst zagen waren ze niet bang van deze grote witte, grijze meneer maar was er juist leuke interactie en ik kreeg zelf van allemaal een echte leerling-leraar groet waarbij ze je hand pakken en deze tegen hun voorhoofd duwen.

Vanaf gisteren is het 2 weken vakantie vanwege de Balinees Hindoeïstische feestdagen Galungan en Kuningan en dan begint de school weer met een dagje uit dus ook dat is weer een mooi begin.

Het is mooi om te zien dat een groot aantal van deze kinderen dankzij jullie steun in staat is om school te gaan en daardoor niet met een achterstand aan de lagere school gaat beginnen.

Dit jaar is het 15 jaar geleden dat we hiermee zijn begonnen en het is geweldig dat er nog zoveel trouwe donateurs vanaf de begintijd bij zijn. Heel erg bedankt daarvoor en ook heel bedankt voor allen die later hebben aangehaakt. Alleen met jullie hulp is het mogelijk om het kleuteronderwijs hier in Jasri zo toegankelijk mogelijk te maken. Ik hoop dat we hier samen nog jaren mee door kunnen gaan.

Salam hangat (warme groeten),

Ad en Brenda