TK Bina Purwaka en Corona - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu TK Bina Purwaka en Corona - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van ad landheer - WaarBenJij.nu

TK Bina Purwaka en Corona

Door: Ad en Brenda

Blijf op de hoogte en volg ad

14 April 2020 | Indonesië, Amlapura

Beste lezers,
Ik ben net naar de kleuterschool geweest en heb meteen voor de rest van dit schooljaar het schoolgeld en salarisaanvullingen voor de juffen afgerekend zodat ze in ieder geval zeker zijn van een deel van hun inkomsten.
De scholen zijn voorlopig gesloten tot 29 mei maar het schooljaar eindigt half juni dus ik verwacht niet dat ze dit schooljaar nog open gaan. De juffen doen administratief werk, houden de boel schoon en houden contact met veel van de kinderen via een groepsapp waar ik ook in zit. Krijg dus dagelijks heel veel kinderfotoos binnen. Het is wel triest om die heerlijke kinderstemmetjes niet meer in een groep te horen praten en lachen. Hopen op een betere toekomst.
Hoe het nieuwe schooljaar gaat worden is nog erg onduidelijk. Alles zal afhangen van hoe het Coronavirus zich hier ontwikkelt en welke maatregelen de overheid neemt o.a. richting scholen. Voor mijzelf is het ook nog onduidelijk wanneer ik vanaf hier naar Nederland kan en als dat lukt dan is het onduidelijk wanneer ik weer naar Bali kan want op dit moment kom je als buitenlander Bali niet in behalve wanneer je een bepaalde visum hebt (die wij niet hebben) of er moet sprake zijn van zeer dringende redenen en dat geldt voor ons ook niet.
Wat wel zeker is , is dat de kleuterschool onze hulp alleen maar meer nodig gaat hebben. Veel mensen werken op Bali in het toerisme of iets wat daar aan verbonden is en al die mensen verliezen hun inkomsten nu er helemaal geen toeristen meer zijn. Het wordt dan dus ook moeilijker voor hen om het schoolgeld te kunnen betalen. Ik hoop daarom dat ik ondanks onzekere tijden op jullie steun kan blijven rekenen zodat we eer het kan ook volgend schooljaar weer kinderen kunnen laten genieten van het met andere kinderen naar een kleuterschool gaan en daar samen leren en spelen. Blijf allemaal veilig en gezond!!!
Salam hangat,
Ad en Brenda

  • 14 April 2020 - 04:17

    Niels :

    Dank voor je updates Ad! Ja hele gekke tyden en voor jullie natuurlyk helemaal spannend Hoe het zich gaat ontwikkelen is de grote onbekende en hopen van harte dat jullie allemaal gezond blyven.

  • 20 April 2020 - 11:26

    Nathalie:

    Hi Brenda en Ad,
    Spannende tijden, reeds aangekondigd in de bijbel...zeg ik je, geloof ik in Jezus en neem ik Hem en Zijn vrede aan of geloof ik wat de wereld ons biedt aan verwarring en angst want de vrede die de wereld tracht te bieden is gebaseerd op zaken die niet na kunnen worden gekomen.
    Radicaal....inderdaad maar ik kan het vanuit mijn overtuiging niet mooier of anders meer zeggen.

    Afijn, in ieder geval kun je aan het begin van het nieuwe schooljaar weer op mijn bijdrage rekenen.
    Spannend ook voor jullie vwbt visum...succes lieverds en hopelijk toch tot gauw ziens. Liefs Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ad

De kinderen op deze school hebben we geholpen aan nieuw meubilair en speeltoestellen. We hebben een computer aangeschaft, betalen de 2-wekelijkse zwemlessen, het wekelijkse eten en vullen de salarissen van de leerkrachten en de schoonmaakster aan. Daarnaast betalen we het schoolgeld , het uniform, de schooltas en goede schoenen van kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen. Wil je doneren dan kan dat natuurlijk. NL21INGB0001978830 t.n.v. D.van Dommelen en/of A.H. Landheer te Berkel en Rodenrijs.

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 175528

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2009 - 04 December 2023

help de school

Landen bezocht: